Informații privind contul de plăți în lei cu servicii de bază

Conform Legii, consumatorii au dreptul de a alege între orice cont de plăți și un cont de plăți cu servicii de bază, astfel cum a fost acesta definit în Art. 48. din Legea 258/19.12.2017 privind comparabilitatea comisioanelor conturilor de plăți, schimbarea conturilor de plăţi şi accesul la conturile de plăţi cu servicii de bază.

Accesul la un cont de plăți cu servicii de bază nu este condiționat de achiziționarea unor servicii suplimentare.

Definiții

Consumator vulnerabil din punct de vedere financiar - consumatorul al cărui venit lunar nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie sau al cărui venit din ultimele 6 luni nu depășește echivalentul a 60% din câștigul salarial mediu brut pe economie conform ultimei prognoze macroeconomice previzionate pentru anul urmator.

 

Consumator nevulnerabil - Consumatorul care nu este vulnerabil din punct de vedere financiar.

 

Cont de plăți - un cont deținut în numele unuia sau mai multor consumatori, care este folosit pentru executarea uneia sau mai multor operațiuni de plată.

 

Cont de plăți cu servicii de bază – un cont deținut în numele unuia sau mai multor consumatori și cuprinde urmatoarele servicii:

  • servicii care permit toate operațiunile necesare privind deschiderea, administrarea și închiderea unui cont de plăți;
  • servicii care permit depunerea într-un cont de plăți;
  • servicii care permit retrageri de numerar pe teritoriul Uniunii Europene dintr-un cont de plăți la ghișeu sau la bancomate, în timpul sau în afara orelor de lucru al instituției de credit;
  • efectuarea urmatoarelor operațiuni de plată pe teritoriul Uniunii Europene:
          - debitări directe;
          - operațiuni de plată printr-un card de plată, inclusiv plăți online;
          - transferuri de credit, inclusiv ordine de plată programată, după caz, la terminale bancare, la ghișee și prin intermediul facilităților online ale instituției de credit.

Reguli generale

Pot beneficia de deschiderea unui cont de plăți în lei cu servicii de bază, consumatorii care îndeplinesc următoarele condiții:

  • nu dețin, la momentul solicitării, un alt cont de plăți, inclusiv un cont de plăți cu servicii de bază, la nici o institțiie de credit din România , cu excepția cazului în care consumatorul deține un cont de plăți dar declară că i-a fost notificată închiderea contului (caz în care se va prezenta notificarea);
  • sunt rezidenți legal în Uniunea Europeană

Contul de plăți cu servicii de bază se poate deschide numai în moneda RON.

Potrivit prevederilor legale, banca are dreptul să dea curs sau, după caz, să refuze cererea privind deschiderea unui cont de plăți cu servicii de bază în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la primirea unei cereri complete;

Comisioane aplicabile contului de plăți cu servicii de bază

Tariful de taxe și comisioane în vigoare poate fi consultat aici

Proceduri de soluționare a litigiilor

În situația în care rezoluția oferită nu este satisfăcătoare pentru Dvs, aveți posibilitatea:

  • să ne semnalați acest fapt utilizând oricare dintre următoarele canale de comunicare puse la dispoziția dumneavoastră:
    • telefon: 0800 88 22 88 – număr apelabil gratuit numai din reţeaua Telekom, luni-vineri, orele 8:30-21:00 + 4021 308 57 10 – numar apelabil şi din străinatate
    • email: la adresa office@otpbank.ro
    • formularul de contact disponibil pe site
  • să vă adresați către o autoritate competentă sau unui mecanism alternativ de soluționare a litigiilor (ANPC – Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor, CSALB - Centrul de soluționare alternativă a litigiilor în sistemul bancar, ANSPDCP - Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, BNR - Banca Națională a României etc.)

Mai multe detalii privind modalitatea de depunere și rezolvare a sesizărilor puteți găsi aici.