Ecran pe care îl poți personaliza în funcție de nevoile și dorințele tale
Zonă dedicată pentru Acțiuni rapide cu acces simplu la funcționalitățile preferate
Widget-uri cu informațiile principale despre produsele pe care le deții
Adaugi, elimini sau ordonezi, în funcție de nevoile tale, opțiunile din zona de Acțiuni rapide și produsele afișate în widget-uri.
Știi ce este și mai cool?
Setările tale rămân la fel chiar dacă muți SmartBank-ul pe un telefon nou!
Și nu uita să îți actualizezi aplicația pentru a beneficia de noile funcționalități
Urmărește tutorialul și află cum poți face toate acestea
Ce avantaje ai cu OTPdirekt – SmartBank?
Beneficiezi de un program prelungit de funcționare față de ghișeele băncii;
Comisioanele sunt cu până la 50% reduse față de ghișeele băncii pentru operațiunile efectuate prin SmartBank;
Poți constitui / vizualiza / lichida depozite în lei sau EUR și beneficiezi de dobândă fixă standard, respectiv 0.10% bonus pentru deposit aniversar.
Plătești facturile de telefonie și utilități, efectuezi transferuri între conturile proprii (în lei sau în valută) și poți efectua plăți în lei către beneficiari cu conturi la orice altă bancă din România și în valută către cei cu conturi la OTP Bank;
Poți găsi rapid cel mai apropiat bancomat sau unitate teritorială;
Ai posibilități numeroase privind transferurile bancare online prin opțiunea Magnetul de bani;
- Poți efectua schimburi valutare;
- Poți vizualiza soldul conturilor și istoricul tranzacțiilor;
- Ești informat cu privire la cursul valutar practicat de OTP Bank;
Poți să te autentifici în aplicație prin funcția de scanare amprentă sau FaceID (valabil pentru iPhone X);
- Îți poți modifica, ori de câte ori dorești, limitele de tranzacționare ale cardului și activa/dezactiva plățile pe internet.
Cum accesezi serviciul OTPdirekt – SmartBank?
Descarcă aplicația
Accesează aplicația gratuit pentru terminalele Android și iOS.
Contactează-ne
Completează formularul
și colegii noștri te vor contacta în scurt timp.
Produse similare recomandate
Notificări Push sau Alerte SMS OTPdirekt
Toate informațiile de care ai nevoie, simplu și rapid.
Întrebări frecvente
Cum pot să accesez serviciul OTPdirekt – Internet Banking și SmartBank?
După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel:
- OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
- OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
Cine poate beneficia de serviciul OTPdirekt?
Serviciul OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking, SmartBank şi Notificări Push/ Alerte SMS este disponibil oricărui client, persoană fizică, persoană juridică sau persoană fizică autorizată care are deschis un cont curent la OTP Bank şi care a încheiat un contract OTPdirekt.
Pot să schimb codul de acces?
Codul de acces poate fi modificat de câte ori este necesar. Poți să folosești această opțiune și în cazul în care consideri că actualul cod nu mai oferă nivelul de securitate dorit. La prima utilizare este obligatorie modificarea codului de acces faţă de valoarea sa implicită, astfel încât să fie cunoscut doar de tine. De asemenea, pentru a utiliza OTPdirekt - Internet Banking în condiţii de siguranţă maximă, aplicaţia îți va solicita schimbarea codului de acces o dată la 3 luni.
Cum plătesc facturile furnizorilor prin OTPdirekt?
Plata facturilor către furnizorii de utilităţi este posibilă, iar meniul care va fi accesat din Internet Banking este Operaţiuni – Plăţi utilități. De asemenea, acestea pot fi accesate şi prin intermendiul SmartBank folosind meniul “Plăţi”, secțiunea „Utilități” sau apelând Contact Center.
Este securizat accesul la acest serviciu? Ce standarde de securitate sunt utilizate?
Da, serviciul OTPdirekt este securizat. Certificatul de securitate este furnizat de către VeriSign (http://www.verisign.com), lider mondial în domeniul securităţii în internet. De asemenea, comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biți.
Pot face plăți / transferuri atât în lei cât și în valută?
Da, prin OTPdirekt – Internet Banking şi Contact Center ai acces la efectuarea de plăţi şi transferuri atât în lei, cât şi în valută între conturile proprii, cât şi către alţi clienţi OTP Bank sau clienţi ai altor bănci (din ţară şi din străinătate). De asemenea, OTPdirekt – SmartBank îţi oferă posibilitatea de a efectua plăţi şi transferuri în lei intrabancare şi interbancare, precum şi în valută intrabancare.
Cum pot să folosesc OTPdirekt – Internet Banking sau SmartBank din străinătate?
Acest serviciu este disponibil de oriunde, atât din ţară, cât şi din străinătate, prin pagina de internet www.otpbank.ro, prin aplicaţiile native disponibile pentru Android sau iOS.
Cum pot face o tranzacție dacă nu am acces la Internet?
Dacă accesul la internet este temporar indisponibil, poţi efectua aceeaşi gamă de tranzacţii pe baza aceluiaşi abonament şi prin acelaşi proces de identificare pe care îl realizezi pe pagina de internet, prin canalul nostru Contact Center (numai în cazul clienţilor ce deţin OTPdirekt, tipul A şi card bancar). Apelul tău va fi preluat de un operator specializat care va efectua operaţiunile în baza consimțământului tău. Numerele de telefon disponibile pentru accesarea Contact Center sunt:
0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România)
021/308.57.10 (disponibil şi din străinatate).
Cum pot deveni utilizator OTPdirekt?
Pentru a deveni abonat al serviciului OTPdirekt, este necesar:
- să fii client OTP Bank,
- să semnezi un contract OTPdirekt.
Formularul este disponibil în toate sucursalele OTP Bank din ţară.
Există limite de tranzacționare pentru OTPdirekt?
În funcţie de tipul contractului OTPdirekt ales, pot exista limite de tranzacţionare de 50.000 lei sau 10.000 EUR pe tranzacţie sau se poate să nu existe limite la tranzacţionare.
Ce fac dacă mi s-a blocat codul de acces la serviciul OTPdirekt?
Dacă s-a blocat accesul prin introducerea greşită a codului de acces format din 3 cifre, contactează-ne la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (luni-vineri 8:30 – 21:00, apelabil şi din străinătate). În plus, în interfața de Internet Banking clientul beneficiază de posibilitatea de a seta întrebări de securitate astfel încât deblocarea codului de acces să poată fi posibilă și online.
Care sunt cerințele tehnice pentru a utiliza OTPdirekt?
O condiţie necesară rulării aplicaţiei de Internet Banking este activarea în browser a opţiunii JavaScript. Pentru a verifica/activa această opţiune, efectuează setările în funcţie de navigatorul utilizat:
- Internet Explorer – Tools/Internet options/Security (tab)/ Custom level/ Scripting – Active/Scripting: Enable.
- Mozilla şi Netscape – Edit/Preferences/Advanced/Scripts&Plug-ins/Enable JavaScript for Navigator.
- Opera - Tools / Preferences / Multimedia / Enable JavaScript.
Pentru serviciul SmartBank este nevoie ca sistemul de operare al telefonului să fie minim Android 5.1 sau iOS 4.
Comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biţi.
Navigatoarele pe care este certificată aplicaţia de Internet Banking sunt:
- Internet Explorer 6.0
- Mozilla 1.7
- Netscape 7.0
- Opera 7.0
Rezoluţia optimă a ecranului este de cel puţin 1024 x 768 pixeli, cu o adâncime de culoare de minimum 16 biţi.
Pot să efectuez tranzacții prin OTPdirekt chiar și în weekend?
Poţi utiliza serviciul OTPdirekt pentru efectuarea de tranzacţii prin Internet Banking sau SmartBank chiar şi în weekend, procesarea acestora având loc în prima zi lucrătoare bancară. Pentru mai multe detalii, poți consulta „Programul de acceptare și termene maxime de executare” aferente Internet Banking, accesând secțiunea „Instrumente Utile” după autentificare.
Cum se utilizează OTPdirekt?
Convinge-te cât de simplu și rapid este serviciul OTPdirekt! Consultă tutorialele video sau contactează-ne telefonic la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinătate).
Cum pot afla soldul contului meu?
Dacă ai un card de debit ataşat contului respectiv, soldul poate fi aflat în mod gratuit fie pe pagina de internet www.otpbank.ro, fie telefonic la 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate), fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi un cod de acces de 3 cifre. De asemenea îți poți activa serviciul de Notificări Push / Alerte SMS și vei fi în permanență la curent cu situația contului tău.
Cum pot obține documentele justificative ale plăților efectuate prin OTPdirekt?
Pentru obţinerea documentului justificativ în urma efectuării de operaţiuni prin canalele OTPdirekt se poate verifica efectuarea respectivelor tranzacţii în extrasul de cont disponibil în OTPdirekt – Internet Banking, meniul Extrase și Dovezi de plată. Pentru plăţile în valută există obligativitatea aducerii de către client a Dispoziţiei de Plată Externă/ Cererii de plată în termen de 10 zile, în dublu exemplar. Unul dintre exemplare, cu semnătura angajatului bancar şi ştampila băncii, rămâne la client, iar celălalt la sucursală.
Trebuie să instalez un software pentru a avea acces la conturile mele?
Pentru utilizarea acestuia nu este necesară instalarea unui program pe calculatorul personal. Este suficient să intri pe pagina de internet a OTP Bank, www.otpbank.ro, şi să urmezi paşii de identificare. Dispozitivul token fizic se utilizează prin apăsarea butonului de pe faţa acestuia, fiind automat generat codul unic aferent; în cazul token-ului virtual, codul unic se transmite printr-un SMS pe numărul de telefon mobil precizat la semnarea contractului OTPdirekt.
Ce conturi pot fi accesate prin OTPdirekt?
Prin intermediul acestui serviciu ai acces la trei canale de utilizare: Contact Center, Internet Banking şi SmartBank. Prin Contact Center şi Internet Banking vei avea acces la toate conturile tale curente în lei şi în valută, conturile de economii, depozitele, conturile aferente pentru carduri de credit, informaţii privind creditele în derulare la OTP Bank. Prin SmartBank poţi accesa conturile curente deschise în lei sau în valută, depozitele sau informaţii privind soldul conturilor de economii.
Cum îmi pot da seama dacă plata mea a fost efectuată?
Pentru a verifica dacă plata a fost efectuată, în ecranul principal, dacă plata respectivă reprezintă una dintre ultimele 10 tranzacţii efectuate, sau în meniul Conturi – Istoric operațiuni.
Cum poți plăti facturile de telefonie?
Se apropie data scadentă de plată a facturii la telefon și timpul e prea scurt pentru a merge să o achiți? Totul e mai simplu atunci când te poți baza pe un serviciu de încredere. Tot ce trebuie să faci este să accesezi în aplicația OTPdirekt – Internet Banking meniul Operațiuni. Alege Plăți domestice / Transferuri și din lista derulantă de la Alege beneficiar selectează Plată Orange Romania Communications S.A.
Completează câmpurile astfel:
Suma: suma de plată înscrisă pe factură;
Număr ordin de plată: numărul alocat de tine ordinului de plată în vederea efectuării plății facturii;
Nume și prenume titular factură: numele și prenumele abonatului Orange Romania Communications S.A. pentru care s-a emis factura;
Număr telefon factură: numărul de telefon al titularului de factură (va fi precedat de prefix);
Cod facturare (cod abonat): codul de facturare înscris pe factură.
Obiectul plății:
- Dacă plata este aferentă facturii curente, atunci selectează opțiunea Factură;
- Dacă plata reprezintă taxa de instalare a serviciului, atunci selectează opțiunea Taxă instalare;
- Dacă plata este aferentă rezilierii contractului încheiat cu Orange Romania Communications S.A., atunci selectează opțiunea Cont final;
- Dacă dorești să efectuezi o plată către contul Orange Romania Communications S.A. anterior emiterii facturii curente, atunci selectează opțiunea Plată anticipată;
Data scadentă: data scadentă înscrisă pe factură.
Ce este Scadențarul și de unde se poate descărca?
Scadențarul oferă informații detaliate despre valoarea comisioanelor, a comisioanelor rescadențate, a dobânzii rescadențate datorate băncii conform contractului de credit. Aceste informații se regăsesc în documentul generat prin apăsarea butonului Generare Scadențar. Descărcarea scadențarului se poate face doar din OTPdirekt – Internet Banking.
Informații utile, regulamente, costuri
- Termeni și condiții OTPdirekt PF Tip A
- Termeni și condiții OTPdirekt PF Tip B
- Termeni și condiții contract cadru Cont Curent, Card Debit si OTPdirekt
- Taxe și comisioane
- Program de acceptare și termene maxime de executare
- Instrucțiuni de utilizare token (pdf, 155.54 KB)
- Lista țărilor pentru care banca solicită documente justificative în vederea procesării plăților