Codul de etică

Mesaj din partea Președintelui și Directorului General

“OTP Group este un jucător important în Ungaria și în regiunea Europei Centrale și de Est. Suntem un partener stabil și de încredere pentru clienții noștri: noi și personalul nostru ne străduim să îi sprijinim în atingerea obiectivelor și dezvoltarea lor cu soluții bancare moderne, inovatoare și personalizabile. În prezent, operăm în 12 țări și deservim peste 16 milioane de clienți. OTP este prima bancă europeană care a devenit cunoscută în Asia Centrală și Uzbekistan, după Europa Centrală și de Est. În fiecare dintre țările în cauză, Grupul OTP împărtășește valori comune și acționează în mod responsabil, urmând aceleași linii directoare, în interesul clienților, investitorilor, angajaților, comunităților locale și al mediului.

Pe lângă creșterea continuă a valorii pentru acționari, a profitabilității și a eficienței, operațiunile Grupului se concentrează pe asigurarea conformității cu legea, reducerea riscurilor, gestionarea eficienta a afacerilor și aplicarea eficientă a controalelor etice și interne. Grupul se caracterizează printr-o abordare pe termen lung și o atitudine responsabilă, concentrandu-se pe sustenabilitate. În același timp, OTP Bank este, de asemenea, atentă la obligațiile sale legale de a se asigura că OTP Bank și Grupul OTP funcționează în mod profitabil în interesul deponenților, acționarilor și investitorilor lor. Aceste două aspecte trebuie să fie echilibrate și să interacționeze unul cu celălalt.

Ca institutie etica si care respecta legea, Grupul OTP si intreaga sa conducere se angajeaza sa respecte toate prevederile legale, inclusiv legislatia in materie de anticoruptie si respecta principiul tolerantei zero in ceea ce priveste coruptia si mita - este strict impotriva tuturor formelor de coruptie si sprijina comportamentul anticoruptie.

Succesul nostru este de neconceput fără oameni pregătiți, dedicați și cu etică, care pot lucra într-un mediu de lucru în care diferențele individuale sunt acceptate și apreciate; în care egalitatea de șanse, respectul reciproc și respectul pentru demnitatea umană sunt esențiale în toate circumstanțele.
Se așteaptă ca toți angajații OTP Group să își desfășoare activitatea în deplină conformitate cu standardele etice și profesionale.
În cadrul operațiunilor noastre, punem accentul pe transparență, reglementare, definirea responsabilităților interne și, astfel, pe respectarea efectivă a celor mai ample cerințe de mediu, sociale și de reglementare. Suntem încrezători că operarea în mod etic contribuie în mod semnificativ la îmbunătățirea performanței și competitivității Grupului OTP și la creșterea recunoașterii acestuia. 

Bazele și principiile de bază ale conduitei etice în afaceri sunt rezumate în Codul de etică. Cunoașterea și respectarea documentului, precum și monitorizarea modificărilor, reprezintă o așteptare fundamentală pentru toți angajații și partenerii de afaceri.”

OTP Bank Romania S.A., subsidiara a OTP Bank Nyrt. si membra a Grupului bancar OTP, este un furnizor integrat si auto-finantat de servicii financiare. Cu o abordare definita de responsabilitate, de angajament si profesionalism, OTP Bank Romania S.A. este constienta de nevoile clientilor sai si urmareste dezvoltarea in concordanta cu directiile si orientarile strategice ale Grupului OTP Bank.  
 
Una dintre cerintele esentiale ale OTP Bank Romania S.A. fata de angajatii sai este ca acestia sa acorde o importanta majora integritatii morale si profesionale si sa se straduiasca sa atinga standarde morale si profesionale ridicate in timpul desfasurarii activitatilor zilnice.  
 
Calitatea produselor si serviciilor financiar bancare oferite este rezultatul indeplinirii misiunii declarate a OTP BANK Romania S.A., de a avea curajul de a cultiva excelenta, profesionalismul, de a avea o conduita etica integra atat la nivelul fiecarui salariat cat si la nivelul organizatiei. 

Astfel, OTP Bank Romania S.A. si conducerea sa au adoptat principiul „toleranta zero’’ fata de coruptie, mita si frauda, adoptand o atitudine ferma impotriva acestora.
 
Totodata, OTP Bank Romania S.A. se asigura ca principiile de transparenta si prudentialitate sunt aplicate si respectate pe deplin in decursul activitatilor sale.  
In acest sens, consideram ca practicile etice de operare contribuie semnificativ la imbunatatirea continua a performantei, competitivitatii OTP Bank Romania S.A. si la recunoasterea acesteia. Prin urmare aplicam toate mijloacele disponibile pentru a mentine si ridica standardele noastre etice avand in vedere mentinerea reputatiei Bancii. 
 
In continuarea eforturilor sale de evolutie de la statutul de banca la cel de mentor financiar, efortul fiecarui salariat al Bancii se bazeaza pe asumarea responsabilitatii, a cunoasterii, asumarea si respectarea valorilor etice pentru a asigura progresul si stabilitatea OTP Bank Romania S.A. 
 
In consecinta, OTP Bank Romania S.A. isi asuma responsabilitatea de a-si informa periodic partenerii, publicul cu privire la obiectivele strategice, activitatile sale si orientarile referitoare la etica in afaceri, asa cum sunt continute in Codul de Etica.