Credit Noua Casă

Locuința pe care de mult o visai te așteaptă! Fie că vrei să scapi de grija chiriei lunare sau să pleci în sfârșit de la casa părintească, îți suntem alături cu un împrumut în condiții avantajoase. Descoperă cât de ușor este să obții un credit Noua Casă de la OTP Bank și care sunt condițiile.

Sumă creditabilă

  • 1000 – 66.500 euro (echivalent în lei*) pentru Locuinte Noi, Consolidate sau Alte categorii de locuinte cu pret de achizitie de max. 70.000 euro, echivalent in lei* 
  • 59.501 -119.000 euro (echivalent in lei*) pentru locuinte Noi sau Consolidate cu pret de achizitie intre 70.001 euro si max. 140.000 euro, echivalent in lei* 

Perioadă de rambursare

maxim 30 de ani

Avans minim de la

  • 5% daca pretul de achizitie este de max. 70.000 euro, echivalent in lei*
  • 15% daca pretul de achizitie este intre 70.001 euro si max. 140.000 euro, echivalent in lei*

Care sunt avantajele unui credit Noua Casă de la OTP Bank?

  • Adeverința de venit nu este necesară. Informațiile referitoare la veniturile tale sunt obținute prin interogarea bazei de date ANAF.

  • Ai nevoie pentru avans doar de minimum 5% din valoarea creditului daca prețul de achiziție a locuinței este mai mic sau egal cu 70.000 eur în echivalent lei* sau de minimum 15% din valoarea creditului, dacă prețul de achiziție a locuinței este cuprins între 70.0001 eur și max. 140.000 eur în echivalent lei*. 

  • 30 de ani este perioada maximă de rambursare, dar tu poți alege un interval mai scurt ca să scapi de grija ratelor cât mai curând.

  • Creditul Noua Casă poate avea valori intre:

    • 1000 - 66.500 Euro, echivalent în lei*, pentru achiziția de locuințe noi, consolidate sau alte categorii de locuinte
    • 59.501 -119.000 Euro, echivalent în lei*, pentru achiziția de locuinte noi sau consolidate
  • Pentru a beneficia de un credit ipotecar noua casă cu o valoare mai mare, poți aplica împreună cu până la 3 co-debitori.

  • Ratele lunare vor fi egale, formate din rata de principal și dobândă.

  • Rata de dobândă este variabilă, formată din marja fixă de 2% + IRCC.

  • Cum poți garanta pentru credit? Opțiunile tale sunt: ipotecă legală de rang I asupra locuinței, constituită proporțional cu procentul de garantare în favoarea Băncii și a Statului reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice și asigurarea acesteia, respectiv depozit colateral în valoare egală cu 3 rate de dobândă.
  • Comisionul de analiză a dosarului pentru aprobarea creditului este 0 lei.
  • OTP Bank acceptă o gamă largă de venituri și îți oferă posibilitatea cumulării acestora.
  • *Pentru determinarea echivalentului în lei se va utiliza cursul BNR pentru EURO valabil la data încheierii promisiunii bilaterale de vânzare.

Accesează ușor un credit ipotecar Noua Casă!

Îți suntem alături în drumul tău către prima locuință. Te așteptăm în orice sucursală OTP Bank pentru a-ți oferi consultanță cu privire la creditul ipotecar Noua Casă și modalitățile de accesare.

Înainte de a face acest pas, te rugăm să consulți criteriile de eligibilitate și lista de documente necesare, enumerate mai jos.

Cum poți accesa un credit?

Cere detalii

Completează formularul,  
și te sunăm noi în cel mai scurt timp.

Notificare privind protectia datelor cu caracter personal - Credite si Produse de Creditare

Acest document explica cand si de ce va colectam datele cu caracter personal, cum le folosim, conditiile in care le putem divulga altora, cum le stocam in conditii de siguranta si care sunt drepturile dumneavoastra in legatura cu o asemenea prelucrare conform legii. De asemenea, la finalul acestei notificari, dorim sa obtinem consimtamantul pentru prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal, in scopuri de marketing direct, inclusiv profilare in scop de marketing direct. Doar in situatia in care sunteti de acord, datele dumneavoastra vor fi folosite in aceste scopuri. Informatii legate de prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal de catre OTP Bank Romania SA („Banca”, „noi” sau „OTP”) se regasesc de asemenea pe pagina web www.otpbank.ro, sectiunea Confidentialitate.

In scopul preofertarii si, dupa caz, al analizei solicitarii dumneavoastra de creditare, pentru desfasurarea unei activitati de creditare responsabile, pe langa prelucrarea datelor dumneavoastra personale in sistemul ANAF, Centrala Riscului de Credit, Centrala Incidentelor de Plati etc., in baza consimtamantului dumneavoastra atunci cand nu opereaza o baza legala distincta de prelucrare, putem prelucra in evidentele proprii asemenea date, in baza interesului nostru legitim sau in temeiul obligatiilor legale pe care trebuie sa le respectam.

In cazul in care, pe parcursul procesului de acordare a finantarii (credit pentru nevoi personale, credit imobiliar, overdraft, card de credit etc.), cererea dumneavoastra de creditare este respinsa din motive obiective sau dumneavoastra retrageti solicitarea de finantare inaintea finalizarii analizei noastre, nu vom mai prelucra datele dumneavoastra personale in acest scop decat in limita impusa de lege pentru pastrarea acestor date. Daca in continuare ne veti solicita contractarea altui produs decat de creditare din oferta noastra (cont curent, depozit etc.), prezenta informare isi pastreaza valabilitatea si vom prelucra datele dumneavoastra strict in legatura cu produsul/serviciul solicitat si contractat cu Banca (pct. 3 lit.a de mai jos).
 

1. Operatorul / Datele de contact ale operatorului

OTP BANK ROMANIA SA., societate administrata in sistem dualist, cu sediul in Romania, Bucuresti, sector 1, str. Buzesti nr. 66-68, inregistrata in Registrul Bancar sub nr. RB-PJR-40-028/1999, EUID: ROONRCJ40/10296/1995, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului Bucuresti sub nr. J40/10296/1995, avand codul unic de inregistrare 7926069, operator de date cu caracter personal inregistrat la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal in baza notificarii nr. 2689, tel: 0800 88 22 88 / + 4021 308 57 10, e-mail: office@otpbank.ro, prelucreaza datele dumneavoastra cu caracter personal in calitate de operator in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul) si ale Legii nr.190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului, cu buna credinta si in realizarea scopurilor specificate in prezenta.
 

2. Responsabilul cu protectia datelor (DPO) / Datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor

In cadrul operatorului, responsabilul cu protectia datelor poate fi contactat la sediul operatorului mai sus mentionat sau prin e-mail dpo@otpbank.ro. Daca aveti intrebari sau sugestii/sesizari ori doriti sa va exercitati vreunul dintre drepturile pe care le aveti cu privire la protectia datelor in calitate de persoana vizata, va rugam sa contactati responsabilul cu protectia datelor, folosind datele de contact mentionate. Pentru a va identifica in mod corespunzator in vederea raspunderii la solicitare, este posibil sa va solicitam documente sau informatii suplimentare. Toate solicitarile vor fi solutionate in conformitate cu legislatia aplicabila si in mod gratuit. Totusi, in cazul in care cererile sunt in mod vadit nefondate sau excesive, in special din cauza caracterului lor repetitiv, Banca poate: (a) fie sa perceapa o taxa rezonabila, tinand cont de costurile administrative pentru furnizarea informatiilor sau a comunicarii sau pentru luarea masurilor solicitate; (b) fie sa refuze sa dea curs cererii.
 

3. Datele cu caracter personal prelucrate

Datele prelucrate, in functie de serviciul/produsul si/sau contractul incheiat cu Banca, sunt, dupa caz, urmatoarele:

a) i. date de identificare: nume, prenume, pseudonim (daca este cazul), data si locul nasterii, codul numeric personal (CNP/NIF) sau un alt element unic de identificare similar precum CUI pentru persoane fizice autorizate sau CIF pentru persoanele fizice care desfasoara profesii liberale, data si locul nasterii, cetatenia, starea civila, tara de rezidenta fiscala, seria si numar CI/BI/Pasaport, alte date din actele de identitate sau de stare civila precum si copii ale acestora, adresa de domiciliu/resedinta, profesia, ocupatia, denumirea angajatorului ori natura activitatii proprii, informatii despre functia publica importanta detinuta, daca este cazul, opinii politice (exclusiv in contextul obtinerii de informatii legate de calitatea de persoana expusa public - PEP), exprimate inclusiv in cadrul sesizarilor/reclamatiilor/convorbirilor in legatura cu produse/servicii/angajati ai bancii, calitatea, detinerile si, dupa caz, puterile de reprezentare detinute in cadrul unor persoane juridice, date privind beneficiarul real, dupa cum este cazul, imaginea (continuta in actele de identitate sau surprinsa de camerele de supraveghere video instalate in unitatile bancii sau la echipamentele OTP, inclusiv transpusa in template biometric), vocea (in cadrul convorbirilor si inregistrarilor convorbirilor telefonice sau audio/video, initiate de dumneavoastra sau de noi), semnatura/specimen de semnatura, olografa sau digitala, dupa caz; ii. date de contact: adresa de corespondenta (daca este cazul), numarul de telefon, de fax, adresa de posta electronica; iii. coduri de identificare: alocate de OTP sau diversi furnizori, necesare pentru prestarea unor servicii, precum, dar fara a se limita la: codul de client, nume utilizator internet banking, seria si nr. token-ului alocat, identificatori ai tranzactiilor, inclusiv loguri aferente acestora, codurile IBAN atasate conturilor bancare, numerele cardurilor de debit/credit, data expirarii cardurilor, numere de contracte, date de trafic si adresa IP a dispozitivului utilizat pentru accesarea serviciilor noastre exclusiv pentru asigurarea masurilor de securitate pentru tranzactiile derulate prin intermediul acestor servicii, in vederea prevenirii fraudelor; iv. date referitoare la activitatea frauduloasa/potential frauduloasa, constand in date referitoare la infractiuni precum frauda, spalarea de bani si finantarea actelor de terorism, inclusiv date referitoare la inadvertentele constatate in documentele/declaratiile prezentate Bancii, obtinute in baza formularelor, declaratiilor si documentelor depuse, redactate sau completate; v. date financiare legate de sursa fondurilor, rulajul conturilor dumneavoastra deschise la banca noastra, facturi, angajamente de plata recurente ce pot interveni inclusiv din popriri sau executari silite comunicate Bancii in calitate de tert poprit; vi. orice alte date care rezulta necesare sau utile desfasurarii activitatii Bancii in scopurile descrise, in conditiile legii; b) pentru produse de creditare, Banca prelucreaza si date precum: i. date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul de produs, starea produsului/contului, data acordarii, termenul de acordare, sumele acordate, sumele datorate, data scadentei, valuta, frecventa platilor, suma platita, rata lunara, sumele restante, numarul de rate restante, numarul de zile de intarziere, categoria de intarziere, data inchiderii produsului; ii. date despre situatia economica si financiara legate de sursa, tipul, fluctuatia si nivelul veniturilor dumneavoastra, vechimea in munca, date privind bunurile detinute/aflate in proprietate, numarul de persoane aflate in intretinere, angajamente de plata lunare, alte credite pe care le detineti; iii. date cu privire la bonitatea dumneavoastra: scorul de creditare, comportamentul de plata/economisire/indatorare; iv. date privind starea de sanatate, exclusiv in cazul in care prelucrarea unor asemenea date este necesara in contextul furnizarii/derularii produselor/serviciilor de asigurare intermediate de banca sau detinute de clienti si acoperirile furnizate prin acestea sau pentru dovedirea de catre clienti a situatiei dificile in care se afla acestia sau membrii familiilor lor, in contextul produselor de asigurare detinute sau care urmeaza a fi achizitionate; v. orice alte date care rezulta necesare sau utile desfasurarii activitatii Bancii in scopurile descrise, in conditiile legii.
 

4. Sursa datelor

Datele cu caracter personal prelucrate constituie date: i. comunicate Bancii fie in mod direct, de catre dumneavoastra, fie in mod indirect (prin imputernicit sau alte persoane care va reprezinta in raporturile cu Banca) puse la dispozitie in vederea intitierii relatiei contractuale/actualizarii datelor/achizitionarii de produse si servicii/dispunerii de operatiuni/formularii unor solicitari in legatura cu relatia contractuala, indiferent de canalul de comunicare utilizat; ii. obtinute prin consultarea unor surse publice, cum ar fi: institutiile si autoritatile publice (de exemplu, ANAF, BNR - Centrala Riscurilor de Credit sau Centrala Incidentelor de Plati, FNGCIMM), registre si baze de date electronice (de exemplu, portalul instantelor de judecata, Biroul de Credit), entitati implicate in operatiuni de plata (de exemplu, organizatiile internationale de carduri Visa si Mastercard, Depozitarul Central).
 

5. Temeiurile legale si scopurile prelucrarii datelor cu caracter personal

Banca prelucreaza datele dumneavoastra personale in calitate de potential client, client, imprumutat, debitor, co-debitor, garant, beneficiar real, utilizator, imputernicit, persoana delegata sau reprezentant legal/conventional (in continuare „persoana vizata”), dupa caz, in baza urmatoarelor temeiuri legale:

a. In vederea incheierii si derularii relatiei contractuale cu Banca conform art.6 alin.1 lit. b) din Regulament in urmatoarele scopuri: furnizarea produselor si/sau serviciilor de creditare si produselor de acces la credit (cont curent, internet banking, carduri) cat si pentru a putea executa ulterior instructiunile dumneavoastra legate de modul de functionare al respectivelor produse/servicii (ex. procesare incasari/plati/alte tipuri de operatiuni cu specificitatile canalului tranzactional utilizat - ghiseu, internet/mobile banking, telefon, echipamente specifice de tip ATM, efectuare schimburi valutare, realizare operatiuni cu carduri, derulare tranzactii specifice produselor/serviciilor de trezorerie/piata de capital/fonduri mutuale/custodie etc.); monitorizarea indeplinirii obligatiilor contractuale, notificarea dumneavoastra cu privire la contractele incheiate (ex. modificare/completare caracteristici/costuri/functionalitati/beneficii produse/servicii, informatii despre rate scadente/restante, prime de asigurare datorate, monitorizare garantii etc.), luarea masurilor care se impun ca urmare a nerespectarii respectivelor obligatii contractuale (ex. colectarea de debite/ recuperare creante/declararea scadentei anticipate, raportarea datelor negative catre sisteme de evidenta de tipul birourilor de credit, precum si activitati premergatoare acestora, executari silite a sumelor datorate precum si a administrarii popririlor si sechestrelor, raportarea catre autoritati etc.); raportarea si transmiterea informatiilor/documentelor necesare la fondurile de garantare (ex. FNGCIMM, FGCR); intermedierea incheierii, monitorizarii si administrarii ulterioare a contractelor de asigurare.

b. In vederea indeplinirii obligatiilor legale conform art.6 alin.1 lit. c) din Regulament in urmatoarele scopuri: realizarea analizei de cunoastere a clientelei, a analizelor de risc, de raportare a tranzactiilor suspecte, a prevenirii fraudelor, conform legislatiei aplicabile privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism; realizarea raportarilor, transmiterea declaratiilor, indeplinirea activitatilor aferente controalelor autoritatilor/institutiilor autorizate, cum ar fi: ANAF, ANPC, BNR, CRC, ANSPDCP, ASF/BVB, Consiliul Concurentei etc.; pentru realizarea pe calea executarii silite a sumelor datorate precum si administrarea popririlor si sechestrelor, conform prevederilor legilor speciale in materie; realizarea misiunilor de audit; realizarea raportarilor in temeiul FATCA (The US Foreign Account Tax Compliance Act), in cazul in care sunteti cetatean/rezident SUA; gestionarea reclamatiilor clientilor; reevaluarea garantiilor, calculului provizioanelor; auditarea situatiilor financiare ale Bancii; avizarea documentelor transmise/depuse catre institutiile pietei de capital; administrarea registrelor interne; evidenta si gestionarea evenimentelor de risc operational; asigurarea securitatii fizice prin monitorizare video (inclusiv ATM), carduri de acces si registru de vizitatori (receptie); realizarea copiilor de siguranta a informatiilor; pastrarea si arhivarea documentelor, conformarea cu cerintele prudentiale aplicabile institutiilor de credit, aferente serviciilor contractate de catre dumneavoastra, precum si alte operatiuni necesare executarii contractului/elor incheiat/e.

c. In vederea indeplinirii intereselor legitime ale Bancii conform art.6 alin.1 lit. f) din Regulament in urmatoarele scopuri: pentru verificarile/interogarile care stau la baza analizei riscurilor de creditare in cadrul Biroului de Credit in scopul facilitarii accesului la creditare, cat si in scopul realizarii verificarilor specifice domeniului financiar-bancar de natura a evalua aspecte precum credibilitatea si solvabilitatea, precum si in scopul prevenirii indatorarii excesive a persoanelor vizate si a reducerii riscului de credit in general; efectuarea de analize interne (incluzand analize statistice)/studii de piata, atat cu privire la produse/servicii, cat si cu privire la portofoliul de clienti, pentru monitorizarea satisfactiei clientului si a calitatii serviciilor si produselor achizitionate, pentru imbunatatirea si dezvoltarea continua a produselor/serviciilor/proceselor interne; proiectarea, dezvoltarea, testarea si utilizarea sistemelor informatice existente sau noi si a serviciilor IT, stocarea bazelor de date in tara/UE, dupa caz; marketing direct, dupa caz; planificarea unei dezvoltari strategice, realizarea previziunilor privind dinamica de portofoliu, realizarea previziunilor de business pe indicatori de performanta, stabilirea bugetelor, stabilirea elementelor de cost pentru produsele/serviciile Bancii; stabilirea structurilor de plata pentru intermediari; analizarea si minimizarea riscurilor la care se expune Banca; monitorizarea tranzactiilor pentru prevenirea fraudelor si investigarea retragerilor de la bancomat potential frauduloase; realizarea raportarilor interne catre organele de conducere ale Bancii si grupului de afaceri OTP din care face parte Banca in vederea asigurarii unor masuri prudentiale; asigurarea unui nivel ridicat de securitate atat la nivelul sistemelor informatice, cat si in cadrul locatiilor fizice (de ex: unitati teritoriale, sediul central); realizarea arhivei si gestionarea acesteia; incheierea si gestionarea unor contracte de finantare sau cesiuni de creante; colectarea de debite/ recuperarea de creante; constatarea, exercitarea sau apararea in instanta a unor drepturi ale Bancii; inregistrarea interactiunilor prin canalele oficiale de comunicare, cu scopul de a furniza dovada cererii/acordului/optiunii cu privire la anumite servicii financiar-bancare, dupa caz.

d. In baza consimtamantului dumneavoastra conform art.6 alin.1 lit. a) din Regulament in urmatoarele scopuri: pentru verificarile/interogarile care stau la baza analizei riscurilor de creditare in cadrul bazelor de date reprezentate de Centrala Riscului de Credit si ANAF, in cazul in care persoana vizata a solicitat credit, ce va fi obtinut printr-un document separat, dupa caz, in situatiile in care nu opereaza o baza legala distincta in realizarea conditiilor de creditare; in scop de marketing direct in vederea realizarii comunicarilor comerciale, dupa caz; in vederea realizarii inregistrarii audio/video a convorbirilor cu Banca; in vederea prelucrarii datelor privind starea de sanatate, exclusiv in cazul in care aceasta este necesara in contextul furnizarii/derularii produselor/serviciilor de asigurare intermediate de banca sau detinute de clienti si acoperirile furnizate prin acestea sau pentru dovedirea de catre clienti a situatiei dificile in care se afla acestia sau membrii familiilor lor, in contextul produselor de asigurare detinute sau care urmeaza a fi achizitionate. In situatia in care nu v-ati exprimat acordul pentru realizarea acestor operatiuni, ele nu vor fi realizate de catre Banca. Refuzul de a furniza datele personale in mod corect si complet pentru scopurile mentionate mai sus poate impiedica Banca sa-si indeplineasca in mod corespunzator obligatiile contractuale sau legale si va putea avea drept consecinta imposibilitatea contractarii de catre dumneavoastra a serviciilor Bancii sau intermediate de Banca, sistarea sau restrictionarea serviciilor bancare/intermediate, dupa caz.


6. Categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal

Pentru a va putea oferi cele mai bune servicii si a ne pastra competitivitatea in sectorul bancar, comunicam anumite date in cadrul si in afara OTP. Acestea includ: Entitatile OTPin scop operational, de reglementare sau de raportare, inclusiv in sistem de stocare centralizata sau pentru prelucrarea globala ca, de exemplu, pentru a efectua verificarea noilor clienti, a ne conforma anumitor legi, a garanta securitatea sistemelor informatice sau a furniza anumite servicii (Consultati sectiunea „Despre noi. Grupul OTP pentru lista completa). Autoritati guvernamentale pentru a ne respecta obligatiile reglementare, de exemplu in scopul combaterii actelor de terorism si prevenirii spalarii de bani. In unele cazuri, suntem obligati prin lege sa comunicam datele dvs. partilor externe, inclusiv:

  • Autoritatilor publice, fiscale, de reglementare si organismelor de supraveghere.

  • Autoritatilor judiciare/de investigatie, cum ar fi politia, procurorii publici, tribunalele si organismele de arbitrare/ mediere, la cererea expresa si legala a acestora.

  • Avocatilor, de exemplu, in caz de faliment, notarilor, de exemplu, in cazul acordarii unui credit ipotecar, administratorilor care gestioneaza interesele altor parti si auditorilor companiei. Institutii financiare, banci partenere si banci de corespondent, banci sau institutii financiare participante in creditele sindicalizate. In cazul in care retrageti numerar, platiti cu cardul de debit sau faceti o plata intr-un cont deschis la o alta banca, tranzactia implica intotdeauna o alta banca sau o companie financiara specializata de procesare plati inter-bancare si transmitere a informatiilor privind operatiuniile inter-bancare (ex: Transfond S.A., Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication - SWIFT). Pentru procesarea platilor, trebuie sa ii comunicam celeilalte banci informatii despre dvs., cum ar fi numele si numarul de cont. Uneori, comunicam informatii cu caracter personal bancilor sau institutiilor financiare din alte tari; de exemplu, in cazul in care efectuati sau incasati o plata externa. De asemenea, comunicam informatii partenerilor de afaceri ale caror produse le comercializam, cum ar fi companiile de asigurari. Furnizori de servicii. In cazul in care folosim alti furnizori de servicii, nu comunicam decat datele cu caracter personal care sunt necesare pentru realizarea unei anumite sarcini. Furnizorii de servicii ne sprijina cu activitati de tipul:

  • telecomunicatii, IT/internet banking, marketing si gestionarea comunicarii cu clientii, arhivare in format fizic si/sau electronic, curierat, audit, mentenanta tehnica a echipamentelor CCTV, certificare digitale aferente semnaturilor electronice, procesare plati, emitere si inrolare carduri (ex. Mastercard, Visa) etc.


7. Transferul catre terte tari si masuri de siguranta

In functie de locatiile in care se afla serverele OTP sau ale imputernicitilor sai, pe care vor fi stocate datele, sau de locul in care se afla anumiti destinatari ai datelor, datele personale ar putea fi transferate, dupa caz, in alte state membre ale Uniunii Europene, respectiv ale Spatiului Economic European. Cu exceptia cazului in care legea impune expres altfel sau a cazului in care este strict necesar pentru indeplinirea de catre Banca a contractului, respectiv a obligatiilor asumate fata de dumneavoastra, nu vom transfera datele dumneavoastra cu caracter personal in afara Spatiului Economic European. In ipoteza in care Banca trebuie sa transfere date in terte tari, vom transfera doar acele date personale strict necesare in vederea executarii contractului si/sau obligatiilor asumate fata de dumneavoastra (spre exemplu, ne ordonati efectuarea unui transfer bancar international sau utilizati cardul bancar in state din afara Spatiului Economic European). Banca va depune toate eforturile pentru a va proteja datele cu caracter personal aflate in posesia sau sub controlul nostru prin stabilirea unor masuri de securitate adecvate in vederea prevenirii accesarii, colectarii, utilizarii, divulgarii, copierii, modificarii sau amplasarii/depozitarii neautorizate, precum si a altor riscuri similare.


8. Perioada stocarii datelor/Criteriile determinarii perioadei de stocare

Vom pastra datele dumneavoastra cu caracter personal pentru perioada de timp necesara conformarii cu obligatiile contractuale asumate fata de dumneavoastra, respectiv pentru perioada de timp necesara conformarii cu obligatiile legale aplicabile. Banca va desfasura periodic sesiuni de revizuire a datelor personale prelucrate in vederea asigurarii faptului ca datele sau anumite categorii de date personale prelucrate nu sunt pastrate mai mult timp decat este necesar. Pentru a determina perioada pentru care vor fi stocate datele, luam in calcul durata contractuala, pana la executarea/expirarea obligatiilor contractuale, precum si termenele de arhivare. Astfel, Banca va stoca datele cu caracter personal, dupa caz, pentru o perioada de: 5 ani de la data incetarii relatiei de afaceri cu clientul pentru pastrarea documentelor de identificare, monitorizarilor si verificarilor efectuate, intemeiat pe dispozitiile Art. 21 alin. (1) Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu posibilitatea de prelungire a perioadei de catre autoritatile de stat competente cu o perioada suplimentara de 5 ani; 10 ani pentru pastrarea documentelor justificative de la data efectuarii operatiunilor pe conturi, inclusiv logurile aferente tranzactiilor, intemeiat pe dispozitiile Art. 25 Legea contabillitatii nr. 82/1991, cu precizarea ca pentru documentele justificativ-contabile emise incepand cu data de 15 ianuarie 2023, termenul de stocare este de 5 ani calculati de la data de 1 iulie a anului urmator celui incheierii exercitiului financiar in care au fost intocmite; 10 ani pentru datele ce fac obiectul raportarilor prevazute de art. 61 (2) si art. 62 din Codul de procedura fiscala; 30 de zile de la data inregistrarii datelor prelucrate prin sistemele de supraveghere video, intemeiat pe dispozitiile Art. 93 Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor. Totodata, mentionam ca, in cazul situatiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate, Banca poate stoca datele dumneavoastra o perioada mai lunga de timp. In cazul in care v-ati exprimat acordul de prelucrare a datelor dumneavoastra in scop de marketing direct, inclusiv profilare in scop de marketing direct, va informam ca prelucrarea datelor, in acest scop, va avea loc pe durata relatiei contractuale cu OTP Bank Romania SA, precum si 1 an de la incetarea acesteia. In situatia in care va retrageti consimtamantul de marketing direct, OTP Bank Romania SA nu va mai prelucra datele dumneavoastra in acest scop. Pentru detalii privind prelucrarea in scop de marketing, va rugam sa aveti in vedere sectiunea de acord de marketing.


9. Drepturile dumneavoastra in calitate de persoana vizata, cu privire la datele cu caracter personal

In conformitate cu prevederile Regulamentului, drepturile dvs. in calitate de persoana vizata privind prelucrarea datelor cu caracter personal sunt: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la stergerea datelor („dreptul de a fi uitat”), dreptul la restrictionarea prelucrarii, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opozitie (in cazul prelucrarilor de date care se intemeiaza pe interesul nostru legitim sau pe consimtamantul dumneavoastra, cu mentiunea ca retragerea consimtamantului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuata anterior ramanand in continuare valabila), dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale automatizate, inclusiv profilare. In cazul in care considerati ca drepturile de care beneficiati in calitate de persoana vizata au fost incalcate, va puteti adresa oricand, cu o plangere sau sesizare in acest sens, Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, cu sediul in B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania (fax: +40 318 059 602, email: anspdcp@dataprotection.ro). De asemenea, puteti introduce o actiune in justitie, pe rolul instantelor judecatoresti competente.

Sunt de acord cu prelucrarea datelor personale în scop de marketing și profilare în acest scop de către Bancă
Sunt de acord cu prelucrarea datelor personale în scop de marketing și profilare în acest scop de către terți parteneri ai Băncii

Vino la noi

Vino în sucursala OTP Bank
și hai să discutăm cea mai potrivită variantă.

Sucursale și ATM-uri

Produse similare recomandate

Credit de nevoi personale online cu pachetul OTP Lejer

Aplici online și îl obții în doar 30 de minute.

Vreau detalii

Credit de nevoi personale

Pentru un echilibru în buget și mai mult confort acasă.

Vreau detalii

Garanții

Te felicităm că ai ales să pornești pe primul drum către casa mult visată. La OTP Bank sunt necesare următoarele garanții pentru a contracta un credit Noua Casă:

  • Ipotecă imobiliară de rang I asupra locuinței constituită proporţional cu procentul de garantare în favoarea Băncii şi a Statului reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice.

  • Garanţia emisă de FNGCIMM în numele şi contul Statului reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în favoarea Băncii, în limitele indicate în Contractul de garantare.

  • Polița de asigurare a proprietății**, cesionată în favoarea OTP Bank România S.A. și în favoarea Statului, reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice proporțional cu procentul de garantare.

  • Depozit colateral în valoare egală cu primele 3 rate de dobândă.

  • Ipotecă mobiliară asupra tuturor soldurilor creditoare ale conturilor curente.

  • ** Pentru polița de asigurare a imobilului, OTP Bank recomandă Asigurarea Locuinței oferită de Groupama Asigurări. Cu această asigurare beneficiezi atât de Serviciul de Autoconstatare, cât și de cel de reparații de Urgență. Detalii pe groupama.ro.

Criterii de eligibilitate

  • Creditul ipotecar Noua Casă de la OTP Bank este disponibil pentru:

  • Cetățeni români, rezidenți în România;

  • Cetățeni străini rezidenți în România;

  • Clienți care aplică individual sau împreună cu maximum 3 co-debitori (necesari pentru îmbunătățirea capacității de rambursare).

  • Vechimea de la locul de muncă trebuie să fie de:

  • minimum 3 luni la angajatorul curent;

  • cel puțin 12 luni de activitate în calitate de PFA.

  • Vechimea totală neîntreruptă în muncă trebuie să fie:
  • De minimum 12 luni fără întreruperi mai mari de 31 de zile, în cazul în care vechimea la actualul angajator este mai mică de 6 luni;

  • De cel puțin 12 luni în cazul în care activezi ca PFA.

Venituri acceptate

Pentru a obține Creditul Noua Casă, OTP Bank acceptă o gamă largă de venituri.

Venituri principale:

  • Venituri din salariu;

  • Venituri din contracte de management;

  • Soldă lunară, indemnizații, sporuri, normă de hrană și alte drepturi cu caracter de continuitate;

  • Venituri din drepturi de autor sau drepturi intelectuale;

  • Venituri din indemnizații de conducere sau cenzori;

  • Indemnizațiile pentru creșterea copilului;

  • Venituri comerciale (ex: prestări servicii, etc. altele decât profesiile libere);

  • Venituri din rente viagere;

  • Venituri din închirierea imobilelor;

  • Venituri din dividende;

  • Venituri din profesii liberale.

Venituri secundare:

  • Venituri din comisioane încasate suplimentar față de salarii;

  • Venituri din contracte de administrare;

  • Tichete de masă;

  • Venituri din contracte de agent / mandat / comision / contracte / convenții civile;

  • Venituri din contracte de agent / mandat / comision / contracte / convenții civile;

  • Salariul obținut de cetățeni români în străinătate;

  • Venituri ale navigatorilor obținute în baza contractelor de navigare;

  • Venituri din străinătate;

Documente necesare

Vrei să aplici la un credit Noua Casă la OTP Bank? Iată ce documente trebuie să prezentați/ semnați atât tu, în calitate de solicitant, cât și co-debitorii, dacă este cazul:

  • Act de identitate (original);
  • Acord de consultare a veniturilor din baza de date ANAF*** și/sau Adeverință de venit sau documente justificative pentru veniturile încasate;

  • Cerere de credit (original, formular tipizat al băncii), care include:

    • • Declarația privind obligațiile de plată, litigiile cu terții și relațiile de grup;
    • • Acordul de consultare al CRB;
    • • Acordul de consultare al Biroului de Credit;
  • Declaraţie autentică pe propria răspundere utilizând modelele cuprinse în reglementările specifice programului.
  • *** în cazul clienţilor pentru care nu se face raportarea veniturilor la ANAF este necesară prezentarea de documente suplimentare (de ex. angajaţi MAI, MApN, SRI, Jandarmerie etc.).

Documente referitoare la imobilul care face obiectul Cererii de credit:

Imobilul ipotecat poate fi locuință terminată (intabulată), locuință nefinalizată, locuință nouă, destinată achiziționării după finalizare.

Sunt necesare documente care dovedesc dreptul de proprietate asupra imobilului, precum:

  • Act de vânzare-cumpărare, act de donație etc.

  • Încheiere de intabulare sau Extras de carte funciară;

  • Promisiune bilaterală de vânzare  autentificata sau sub semnătura privată cu data certă/ legalizare semnături;

  • Raportul de evaluare a garanției (întocmit de către o companie de evaluare agreată de Bancă);
  • Certificatul de eficienţă energetică pentru una din clasele A, B sau C de eficienţă energetică.

OTP Bank își rezervă dreptul de a solicita documente suplimentare, de la caz la caz.

Model de calcul

Iată un exemplu reprezentativ al calculului unui credit ipotecar Noua Casă în lei:

Dacă iei un credit ipotecar "Noua Casă" în valoare de 238.000 de lei pe o perioadă de 318 de luni, cu o rată a dobânzii variabilă de 7,9% pe an (alcătuită din marja fixă a băncii de 2% pe an + IRCC), vei plăti lunar o rată de 1.789 de lei (calculată prin metoda de rambursare prin rate + dobândă egale). In acest caz costul total al creditului este de 330.849 lei, adica vei returna bancii in total 568.849 lei, iar DAE este 8,19% pe an. Suplimentar, clientul va plăti și comisionul anual de gestiune datorat către FNGCIMM de 0,15% calculat anual la valoarea sumei garantate. Creditul va fi garantat printr-o ipotecă imobiliară asupra locuinţei achiziţionate, până la rambursarea sa integrală.            Vă aducem la cunoştinţă că există posibilitatea modificării, în sensul majorării, a sumelor datorate, în cazul materializării riscului de rată a dobânzii, în situația în care creditul contractat are dobândă variabilă. Totodata vă rugăm să aveţi în vedere că fluctuația veniturilor proprii poate conduce la afectarea posibilității de plată.

Întrebări frecvente

Pentru aprobarea creditului, salariul tău net lunar minim trebuie să fie de 2.079 lei. Dacă obții venituri de la mai mulți angajatori, se acceptă cumularea acestora atât timp cât cel puțin unul din venituri este echivalentul salariului minim pe economie.

Persoanele autorizate sunt: Directorul general, Directorul financiar, Director de resurse umane, Responsabil salarizare, Director contabilitate. Este necesar ca pe adeverinţă să se completeze şi funcţia exactă a persoanei cu drept de semnătură.

Dacă ești pensionar şi decizia de pensionare este definitivă sau revizuibilă*, în funcţie de nevoile și planurile tale poţi solicita credit de nevoi personale pentru pensionari, în condiţii avantajoase sau, în funcţie de suma dorită, credit de nevoi personale cu ipotecă sau credit ipotecar. Trebuie să iei în considerare şi caracteristicile creditelor respective, prezentate pe paginile acestora.

* În cazul pensiei cu revizuire periodică, creditul va fi acordat numai pe perioada egală cu numărul de luni rămase până la expirarea deciziei, respectând durata minimă a produsului.

În cazul creditului pentru achiziţionarea de locuinţe este necesară asigurarea imobilului pe toată perioada de creditare (polița de asigurare facultativă și polița obligatorie PAD).

Pentru plata ratelor aferente creditului tău poţi fie să te prezinți în sucursalele OTP Bank, fie să efectuezi transferuri în contul tău curent (de unde va fi retrasă suma necesară la scadenţă). În cazul în care creditul este în altă valută decât cea în care a fost deschis contul curent, schimbul valutar se va efectua în mod automat la data scadenţei.

Pentru a putea fi ipotecată, locuinţa trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

  • să reprezinte o proprietate pentru locuit: casă, vilă, apartament
  • să fie liberă de sarcini
  • să fie inclusă în circuitul civil
  • să fie situată în localitate
  • să nu fie deteriorată, incompletă sau într-un stadiu avansat de uzură

Fondurile de credit acordate vor fi transferate în contul vânzătorului (deschis în mod gratuit acestuia), iar comisionul de retragere din contul curent a numerarului pentru sumele provenind din credite ipotecare este setat la 0%.

Factura de utilităţi este solicitată pentru a putea verifica adresa de domiciliu ce apare pe actul de identitate. Nu este obligatoriu ca factura de utilităţi să fie pe numele aplicantului. În locul acesteia este acceptat şi documentul de proprietate.

Da, poți aplica pentru un credit împreună cu încă un membru al familiei. Ambii solicitanţi trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate pentru creditul respectiv.

Poți apela la procedura de refinanţare de la OTP Bank dacă deții un istoric de cel puţin 6 luni cu actualul credit şi este:

  • credit de nevoi personale cu/fără ipotecă
  • credit ipotecar pentru achiziţia de locuinţe
  • card de credit
  • descoperit de cont (overdraft)

Întreruperile pe cartea de muncă sunt perioada de timp în care nu ai avut activitate profesională. Nu sunt considerate întreruperi: concediul de maternitate, concediul medical, serviciul militar, concediul de studii, concediul pentru incapacitate temporară de lucru.

Da, poți rambursa anticipat creditul aflat în derulare, iar rambursarea anticipată poate fi totală sau parțiala. Pentru această operațiune nu este perceput un comision. 

Te asteptăm cu actul de identitate în cea mai apropiată sucursală OTP Bank Romania pentru a face demersurile necesare.
 

Da, poți aplica pentru un credit dacă obții venituri din indemnizaţe pentru creşterea copilului. În funcție de produsul pentru care aplici, banca poate solicita prezența unui codebitor.

În aceste condiţii poți solicita un credit pe maximum perioada rămasă până la expirarea contractului de muncă, cu respectarea duratei minime stabilite pentru creditul respectiv.

Pentru a obţine informaţii referitoare la creditele noastre este necesar să vizitezi orice unitate OTP Bank sau să contactezi serviciul Call Center la numărul de telefon: 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinătate), de luni până vineri, între orele 8:30 şi 21:00.

Pentru a putea cunoaşte care este suma maximă pe care o poţi obţine, solicită un calcul de buget informativ în funcţie de veniturile lunare nete. Dacă îndeplinești condiţiile de creditare şi decizi să aplici pentru un astfel de credit, este necesar să te prezinți la orice unitate OTP Bank cu actele solicitate pentru creditul respectiv.

Etapele pentru contractarea unui credit sunt:

  • efectuarea calculului preliminar și semnarea documentelor necesare în vederea generării ofertei personalizate;
  • depunerea cererii de credit și a documentelor de venit pentru analiza dosarului;
  • depunerea documentelor pentru imobil/ teren şi efectuarea evaluării acestuia – pentru creditele cu ipotecă;
  • semnarea contractului de credit, iar pentru creditele cu ipotecă și a contractelor de vânzare-cumpărare şi de ipotecă (se realizează la sucursala OTP Bank) şi plata către vânzătorul imobilului/teren.