close

VERSIUNE BETA - Noul nostru website este în stadiu de tranziție. Pentru eventualele nefuncționalități sau greșeli ne cerem scuze!

Tehnologia 3D Secure

Așază-te confortabil în fotoliu, savurează o ceașcă aburindă din ceaiul preferat și dă startul la cumpărături online. Vizitează mii de magazine, compară prețuri, alege ceea ce ți se potrivește, citește și părerile celorlalți cumpărători și găsește soluția optimă pentru tine. Fiecare zi este un motiv să te recompensezi. Acum este mult mai sigur să plătești cu cardul pe internet. Cumpărăturile online sunt cel puțin la fel de sigure ca și cele din magazinele fizice.

Încă din 24 noiembrie 2016, îmbunătăţim permanent securitatea plăţilor cu cardul pe internet (eCommerce). Astfel, îți prezentăm tehnologia 3D Secure care îți garantează siguranța plăților efectuate online, utilizând o parolă dinamică. Eliberează-te de grija achitării ramburs și bucură-te doar de împlinirea dorințelor tale.

Ce reprezintă tehnologia 3D Secure?

  • 3DSecure este o tehnologie de ultimă generație, dezvoltată de Organizațiile Internaționale de Carduri VISA și Mastercard;
  • Securitate și confort sporit în momentul efectuării tranzacțiilor în mediul virtual;
  • Pătrunderea pe o piață extinsă de comercianți, utilizatori de calitate ai 3D Secure;
  • Te vei bucura de acest serviciu fără costuri suplimentare;
  • 3DSecure este un standard de autentificare a identității posesorilor de card care efectuează tranzacții pe internet, asigurând protecția deținătorilor în momentul autentificării;
  • Sistemul de comerț electronic securizat este implementat pe site-urile comercianților sub denumirea „Mastercard Secure Code” pentru cardurile de tip Mastercard și „Verified by VISA” pentru cardurile VISA. Pot fi identificate prin intermediul siglelor.

Cum funcționează?

  • În momentul în care vei efectua o plată online cu cardul emis de OTP Bank, parola „3D Secure” va fi transmisă de bancă pe telefonul mobil.

  • Vei utiliza o parolă dinamică unică, pentru fiecare plată cu cardul pe internet, pe care o vei primi gratuit prin SMS, la numărul de telefon mobil comunicat băncii în momentul emiterii cardului.

  • Plățile cu cardul pe internet vor fi efectuate astfel:

    • • Finalizezi comanda și efectuezi plata cu cardul prin introducerea datelor acestuia (număr card, data expirării, codul CVV/CVC);
    • • Primești, gratuit, prin SMS parola la numărul de telefon mobil comunicat băncii la momentul emiterii cardului. Parola este unică, dinamică, valabilă 10 minute;
    • • Introduci parola și finalizezi plata;

    În cazul expirării parolei va trebui să reîncepi procesul de plată.

  • Pentru a te bucura de confortul plăților securizate, te rugăm să te asiguri că numărul de telefon mobil comunicat băncii este corect și actual (dacă este necesar, actualizarea acestuia poate fi efectuată la oricare sucursală OTP Bank sau apelând 0213085711).

Recomandările noastre:

  • Nu orice comerciant / website care deține un magazin virtual oferă tehnologia 3DSecure, comerț electronic securizat. Poți beneficia de tehnologia 3DSecure, dacă pe pagina de plată este prezentă sigla Organizațiilor Internaționale de Carduri „Verified by VISA” și / sau „Mastercard Secure Cod”;

  • După ce te-ai asigurat că ai toate informațiile referitoare la tranzacție – preț, termen de livrare – poți introduce seria cardului;

  • Chiar dacă există rubrică în acest sens, codul PIN al cardului nu trebuie introdus;

  • OTP Bank nu poate fi făcută răspunzătoare de tranzacțiile online cu cardurile sale utilizate la comercianții online, din România și / sau din străinătate;

  • Pentru situații imprevizibile, contactează Centrul de procesare carduri ROMCARD S.A. la telefon 021 402 00 29 sau pe e-mail la frontoffice@romcard.ro.

Produse similare recomandate

OTPdirekt – Internet Banking

Confort și servicii gratuite, la un click distanță.

Vreau detalii

Notificări Push sau Alerte SMS OTPdirekt

Toate informațiile de care ai nevoie, simplu și rapid.

Vreau detalii

Întrebări frecvente

După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel:

  • OTPdirekt - Contact Center poate fi accesat telefonic la numerele de telefon 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la + 4021 308 57 10 (apelabil şi din străinătate). După ce ai selectat limba de conversație, alege tasta 3. Pentru a te identifica, urmează doi pași simpli: pentru primul pas, introdu ultimele 10 cifre ale cardului bancar şi codul de acces format din 3 cifre, iar la cel de-al doilea pas introdu cele 8 cifre generate de tokenul fizic sau cele 8 cifre primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual.
  • OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.
  • OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele două metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, poți introduce cifrele generate de către tokenul fizic sau primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual, pentru a accesa toate conturile tale şi a putea efectua tranzacţii.

Serviciul OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking, SmartBank şi Notificări Push/ Alerte SMS este disponibil oricărui client, persoană fizică, persoană juridică sau persoană fizică autorizată care are deschis un cont curent la OTP Bank şi care a încheiat un contract OTPdirekt.

Codul de acces poate fi modificat de câte ori este necesar. Poți să folosești această opțiune și în cazul în care consideri că actualul cod nu mai oferă nivelul de securitate dorit. La prima utilizare este obligatorie modificarea codului de acces faţă de valoarea sa implicită, astfel încât să fie cunoscut doar de tine. De asemenea, pentru a utiliza OTPdirekt - Internet Banking în condiţii de siguranţă maximă, aplicaţia îți va solicita schimbarea codului de acces o dată la 6 luni.

Da, prin OTPdirekt – Internet Banking şi Contact Center ai acces la efectuarea de plăţi şi transferuri atât în lei, cât şi în valută între conturile proprii, cât şi către alţi clienţi OTP Bank sau clienţi ai altor bănci (din ţară şi din străinătate). De asemenea, OTPdirekt – SmartBank îţi oferă posibilitatea de a efectua plăţi şi transferuri în lei intrabancare şi interbancare, precum şi în valută intrabancare.

Da, serviciul OTPdirekt este securizat. Certificatul de securitate este furnizat de către VeriSign (http://www.verisign.com), lider mondial în domeniul securităţii în internet. De asemenea, comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biți.

Plata facturilor către furnizorii de utilităţi este posibilă, iar meniul care va fi accesat din Internet Banking este Operaţiuni – Plăţi utilități. De asemenea, acestea pot fi accesate şi prin intermendiul SmartBank folosind meniul “Plăţi”, secțiunea „Utilități” sau apelând Contact Center.

Acest serviciu este disponibil de oriunde, atât din ţară, cât şi din străinătate, prin pagina de internet www.otpbank.ro, prin aplicaţiile native disponibile pentru Android sau iOS, precum şi prin numărul de telefon apelabil internaţional +4021/ 308.57.10.

Dacă accesul la internet este temporar indisponibil, poţi efectua aceeaşi gamă de tranzacţii pe baza aceluiaşi abonament şi prin acelaşi proces de identificare pe care îl realizezi pe pagina de internet, prin canalul nostru Contact Center (numai în cazul clienţilor ce deţin OTPdirekt, tipul A şi card bancar).Apelul tău va fi preluat de un operator specializat care va efectua operaţiunile în baza consimțământului tău. Numerele de telefon disponibile pentru accesarea Contact Center sunt:

0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România)

021/308.57.10 (disponibil şi din străinatate).

Pentru a deveni abonat al serviciului OTPdirekt, este necesar:

  • să fii client OTP Bank,
  • să semnezi un contract OTPdirekt.

Formularul este disponibil în toate sucursalele OTP Bank din ţară.

În funcţie de tipul contractului OTPdirekt ales, pot exista limite de tranzacţionare de 50 000 lei sau 10 000 EUR pe tranzacţie sau se poate să nu existe limite la tranzacţionare.

Dacă s-a blocat accesul prin introducerea greşită a codului de acces format din 3 cifre, contactează-ne la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (luni-vineri 8:30 – 21:00, apelabil şi din străinătate). În plus, în interfața de Internet Banking clientul beneficiază de posibilitatea de a seta întrebări de securitate astfel încât deblocarea codului de acces să poată fi posibilă și online.

O condiţie necesară rulării aplicaţiei de Internet Banking este activarea în browser a opţiunii JavaScript. Pentru a verifica/activa această opţiune, efectuează setările în funcţie de navigatorul utilizat:

  • Internet Explorer – Tools/Internet options/Security (tab)/ Custom level/ Scripting – Active/Scripting: Enable.
  • Mozilla şi Netscape – Edit/Preferences/Advanced/Scripts&Plug-ins/Enable JavaScript for Navigator.
  • Opera - Tools / Preferences / Multimedia / Enable JavaScript.

Pentru serviciul SmartBank este nevoie ca sistemul de operare al telefonului să fie minim Android 5.1 sau iOS 4.

Comunicaţia între staţia ta de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biţi.

Navigatoarele pe care este certificată aplicaţia de Internet Banking sunt:

  • Internet Explorer 6.0
  • Mozilla 1.7
  • Netscape 7.0
  • Opera 7.0

Rezoluţia optimă a ecranului este de cel puţin 1024 x 768 pixeli, cu o adâncime de culoare de minimum 16 biţi.

Poţi utiliza serviciul OTPdirekt pentru efectuarea de tranzacţii prin Internet Banking sau SmartBank chiar şi în weekend, procesarea acestora având loc în prima zi lucrătoare bancară. Pentru mai multe detalii, poți consulta „Programul de acceptare și termene maxime de executare” aferente Internet Banking, accesând secțiunea„Instrumente Utile” după autentificare.

Dacă dorești să utilizezi acest serviciu:

sau contactează-ne telefonic la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate).

Dacă ai un card de debit ataşat contului respectiv, soldul poate fi aflat în mod gratuit fie pe pagina de internet www.otpbank.ro, fie telefonic la 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice reţea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate), fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi un cod de acces de 3 cifre. De asemenea îți poți activa serviciul de Notificări Push / Alerte SMS și vei fi în permanență la curent cu situația contului tău.

Pentru obţinerea documentului justificativ în urma efectuării de operaţiuni prin canalele OTPdirekt se poate verifica efectuarea respectivelor tranzacţii în extrasul de cont disponibil în OTPdirekt – Internet Banking, meniul Extrase și Dovezi de plată. Pentru plăţile în valută există obligativitatea aducerii de către client a Dispoziţiei de Plată Externă/ Cererii de plată în termen de 10 zile, în dublu exemplar. Unul dintre exemplare, cu semnătura angajatului bancar şi ştampila băncii, rămâne la client, iar celălalt la sucursală.

Pentru utilizarea acestuia nu este necesară instalarea unui program pe calculatorul personal. Este suficient să intri pe pagina de internet a OTP Bank, www.otpbank.ro, şi să urmezi paşii de identificare. Dispozitivul token fizic se utilizează prin apăsarea butonului de pe faţa acestuia, fiind automat generat codul unic aferent; în cazul token-ului virtual, codul unic se transmite printr-un SMS pe numărul de telefon mobil precizat la semnarea contractului OTPdirekt.

Prin intermediul acestui serviciu ai acces la trei canale de utilizare: Contact Center, Internet Banking şi SmartBank. Prin Contact Center şi Internet Banking vei avea acces la toate conturile tale curente în lei şi în valută, conturile de economii, depozitele, conturile aferente pentru carduri de credit, informaţii privind creditele în derulare la OTP Bank. Prin SmartBank poţi accesa conturile curente deschise în lei sau în valută, depozitele sau informaţii privind soldul conturilor de economii.

Pentru a verifica dacă plata a fost efectuată, în ecranul principal, dacă plata respectivă reprezintă una dintre ultimele 10 tranzacţii efectuate, sau în meniul Conturi – Istoric operațiuni.

Se apropie data scadentă de plată a facturii la telefon și timpul e prea scurt pentru a merge să o achiți? Totul e mai simplu atunci când te poți baza pe un serviciu de încredere. Tot ce trebuie să faci este să accesezi în aplicația OTPdirekt – Internet Banking meniul Operațiuni. Alege Plăți domestice / Transferuri și din lista derulantă de la Alege beneficiar selectează Plată Telekom Romania Communications S.A.

Completează câmpurile astfel:

Suma: suma de plată înscrisă pe factură;

Număr ordin de plată: numărul alocat de tine ordinului de plată în vederea efectuării plății facturii;

Nume și prenume titular factură: numele și prenumele abonatului Telekom Romania Communications S.A. pentru care s-a emis factura;

Număr telefon factură: numărul de telefon al titularului de factură (va fi precedat de prefix);

Cod facturare (cod abonat): codul de facturare înscris pe factură.

Obiectul plății:

  • Dacă plata este aferentă facturii curente, atunci selectează opțiunea Factură;
  • Dacă plata reprezintă taxa de instalare a serviciului, atunci selectează opțiunea Taxă instalare;
  • Dacă plata este aferentă rezilierii contractului încheiat cu Telekom Romania Communications S.A., atunci selectează opțiunea Cont final;
  • Dacă dorești să efectuezi o plată către contul Telekom Romania Communications S.A. anterior emiterii facturii curente, atunci selectează opțiunea Plată anticipată;

Data scadentă: data scadentă înscrisă pe factură.

Scadențarul oferă informații detaliate despre valoarea comisioanelor, a comisioanelor rescadențate, a dobânzii rescadențate datorate băncii conform contractului de credit. Aceste informații se regăsesc în documentul generat prin apăsarea butonului Generare Scadențar. Descărcarea scadențarului se poate face doar din OTPdirekt – Internet Banking.

Cardul este înrolat automat în sistemul 3D Secure, pentru ca tu să te poți bucura de tranzacții în siguranță.

Pentru mai multe detalii click aici.

În cazul în care utilizezi cardul în altă monedă, în funcție de valuta în care acesta este emis, conversia valutară se realizează astfel:

  1. Pentru tranzacțiile efectuate în moneda contului, Banca va debita din cont valoarea tranzacțiilor efectuate în moneda contului;
  2. Pentru tranzactiile efectuate pe teritoriul României în altă valută decât valuta de cont, Banca va debita contul cu echivalentul operațiunii și a comisioanelor aferente. Conversia se efectuează, după caz, la cursul aplicabil intern de vânzare-cumpărare EURO/LEI la tranzacțiile cu cardul din ziua decontării, curs afișat pe siteul Băncii și în unitățile teritoriale.
  3. Pentru tranzactiile efectuate în străinătate cu Cardul, Banca va debita contul utilizând ca monedă de referinţă EUR, după cum urmează:
    • Schimbul valutar între moneda în care se efectuează tranzacţia şi moneda de referinţă EUR se efectuează de către organizaţia internaţională de Carduri Mastercard/ Visa la cursul sau de la Data Decontării;
    • Pentru debitarea contului în LEI, Banca utilizează cursul aplicabil intern de vânzare-cumpărare EURO/LEI la tranzacțiile cu cardul din ziua decontării, curs afișat pe siteul Băncii și în unitățile teritoriale.