Cele mai frecvente situații
Ai încercat să retragi/depui o sumă de bani la ATM, dar aceasta nu a fost procesată total sau a fost procesată doar parțial?
Dacă identifici pe extrasul tău de cont o tranzacție de retragere/depunere numerar la care suma nu a fost procesată integral sau partial, trebuie să inițiezi procedura de refuz la plată fie prin intermediul Call Center fie prin intermediul oricărei unități terioriale a Băncii.
Ai comandat un produs sau serviciu online plătind cu cardul, dar nu ai primit produsul sau serviciul respectiv?
În acest caz, primul pas este să încerci să soluționezi problema direct cu comerciantul, preferabil în scris. Mai mult decât atât, banii tăi vor ajunge înapoi în contul tău într-un timp mult mai scurt decât în cazul unui refuz la plată.
Dacă nu reușești să ajungi la o înțelegere cu comerciantul, ne poți solicita inițierea procedurii de refuz la plată (prin intermediul Call Center sau sucursală).
Tranzacție cu suma greșită
Dacă observi că suma aferentă unei plăți cu cardul pe care ai efectuat-o nu este corectă, de exemplu s-a dorit a fi scrisă suma de 10 RON și din greșeală vănzătorul a tastat 100 RON, te rugăm să iei legătura cu comerciantul în vederea soluționării în mod amiabil.
Dacă nu poți rezolva cu comerciantul, atunci ai posibilitatea inițierii refuzului la plată, la care vei anexa toate documentele justificative aferente tranzacției.
Tranzacția NU mai poate fi anulată.
Tranzacție recurentă
Dacă ți-ai înregistrat cardul pe anumite site-uri/aplicații pentru a beneficia de un anumit serviciu/abonament și dorești să contești acest tip de tranzacții va trebuisă ții cont de următoarele aspecte:
- Acest tip de tranzacții sunt considerate recurente și sunt inițiate în mod automat de către comerciantul respectiv;
- Citește cu atenție termenii și condițiile prezentate pe site, de obicei se menționează în mod expres faptul că abonamentul se va prelungi în mod automat dacă nu îi notifici în scris că dorești renunțarea la acesta;
- Dacă ai facut acest lucru și totuși cardul este debitat în continuare atunci ne poți solicita inițierea refuzului la plată anexându-ne și corespondența cu comerciantul prin care ai solicitat renunțarea la serviciu/abonament.
Nu ai autorizat o tranzacție cu cardul? Suspectezi că datele cardului au fost folosite în mod neautorizat?
Dacă nu recunoști o tranzacție în cont și crezi că ți-a fost utilizat cardul fără permisiunea ta, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să îți blochezi cardul apelând Serviciul Call Center la numerele 0800 88 22 88 (apel gratuit din orice rețea de telefonie din România) disponibil 24/7.
Ulterior, trebuie să completezi și să ne transmiți formularul de refuz la plată (fie prin Call Center fie prin sucursală) împreună cu dovada sesizării organelor de urmărire penală.
Ce trebuie să faci?
Ne poți semnala oricare din situațiile de mai sus contactându-ne fie telefonic prin intermediul Call Center la numarul 0800 88 22 88 (gratuit, apelabil din orice rețea de telefonie din România), disponibil 24/7; prin e-mail la adresa office@otpbank.ro sau prin prezentarea în orice unitate teritorială a Băncii.
Descarcă și completează Formularul de Refuz la Plată
Anexează documentele justificative (solicitate conform regulamentelor internaționale de disputare a tranzacțiilor cu carduri întocmite de Visa și Mastercard).
Lista de documente:
- Confirmarea procesării comenzii de către comerciant (ex. bilete de avion în format electronic, mail de confirmare etc);
- Dovada că ai încercat anterior să contactezi comerciantul pentru soluționare sau pentru recuperarea banilor (email sau printscreen);
- Dovada anulării serviciului sau produsului cumpărat;
- Orice alte dovezi scrise cu privire la tranzacția contestată