close

Vă atragem atenția asupra creșterii tentativelor de fraudă prin metoda spoofing, prin care atacatorii apelează potențiale victime de pe un număr de telefon care pare a fi al băncii și se prezintă drept angajați ai instituțiilor financiare. Vă recomandăm să fiți vigilenți și să nu comunicați nimănui date confidențiale precum credențialele de acces la contul bancar (IB) sau datele de securitate aferente cardului bancar.

Refuzul la plată a unei tranzacții

Cele mai frecvente situații
 

Dacă identifici pe extrasul tău de cont o tranzacție de retragere/depunere numerar la care suma nu a fost procesată integral sau partial, trebuie să inițiezi procedura de refuz la plată fie prin intermediul Call Center fie prin intermediul oricărei unități terioriale a Băncii.

În acest caz, primul pas este să încerci să soluționezi  problema direct cu comerciantul, preferabil în scris. Mai mult decât atât, banii tăi vor ajunge înapoi în contul tău într-un timp mult mai scurt decât în cazul unui refuz la plată.
Dacă nu reușești  să ajungi la o înțelegere cu comerciantul, ne poți solicita inițierea procedurii de refuz la plată (prin intermediul Call Center sau sucursală).
 

Dacă observi că suma aferentă unei plăți cu cardul pe care ai efectuat-o nu este corectă, de exemplu s-a dorit a fi scrisă suma de 10 RON și din greșeală vănzătorul a tastat 100 RON, te rugăm să iei legătura cu comerciantul în vederea soluționării în mod amiabil.
Dacă nu poți rezolva cu comerciantul, atunci ai posibilitatea inițierii refuzului la plată, la care vei anexa toate documentele justificative aferente tranzacției.
Tranzacția NU mai poate fi anulată.
 

Dacă ți-ai înregistrat cardul pe anumite site-uri/aplicații pentru a beneficia de un anumit serviciu/abonament și dorești să contești acest tip de tranzacții va trebuisă ții cont de următoarele aspecte:

  • Acest tip de tranzacții sunt considerate recurente și sunt inițiate în mod automat de către comerciantul respectiv;
  • Citește cu atenție termenii și condițiile prezentate pe site, de obicei se menționează în mod expres faptul că abonamentul se va prelungi în mod automat dacă nu îi notifici în scris că dorești renunțarea la acesta;
  • Dacă ai facut acest lucru și totuși cardul este debitat în continuare atunci ne poți solicita inițierea refuzului la plată anexându-ne și corespondența cu comerciantul prin care ai solicitat renunțarea la serviciu/abonament.
     

Dacă nu recunoști o tranzacție în cont și crezi că ți-a fost utilizat cardul fără permisiunea ta, primul lucru pe care ar trebui să-l faci este să îți blochezi cardul apelând Serviciul Call Center la numerele 0800 88 22 88 (apel gratuit din orice rețea de telefonie din România) disponibil 24/7.
Ulterior, trebuie să completezi și să ne transmiți formularul de refuz la plată (fie prin Call Center fie prin sucursală)  împreună cu dovada sesizării organelor de urmărire penală. 

Ce trebuie să faci?

Ne poți semnala oricare din situațiile de mai sus contactându-ne fie telefonic prin intermediul Call Center la numarul 0800 88 22 88 (gratuit, apelabil din orice rețea de telefonie din România), disponibil 24/7; prin e-mail la adresa office@otpbank.ro sau prin prezentarea în orice unitate teritorială a Băncii.

Descarcă și completează Formularul de Refuz la Plată

Anexează documentele justificative (solicitate conform regulamentelor internaționale de disputare a tranzacțiilor cu carduri întocmite de Visa și Mastercard).
 

Lista de documente:

  • Confirmarea procesării comenzii de către comerciant (ex. bilete de avion în format electronic, mail de confirmare etc);
  • Dovada că ai încercat anterior să contactezi comerciantul pentru soluționare sau pentru recuperarea banilor (email sau printscreen);
  • Dovada anulării serviciului sau produsului cumpărat;
  • Orice alte dovezi scrise cu privire la tranzacția contestată

Instrucțiuni de completare formular de refuz la plată