OTP Bank România anunță rezultatele financiare pentru anul 2019: creștere cu 65% a profitului față de anul anterior

close

Din 30 iulie 2024, OTP Bank Romania face parte din Grupul Banca Transilvania și nu mai aparține Grupului OTP. Marca OTP Bank este folosită sub o licență temporară. Accesează secțiunea de Întrebări și Răspunsuri, pentru a afla mai multe informații.

•    Profitul ajustat după impozitare a ajuns la 92 millioane lei (6,31 miliarde HUF);
•    Volumul creditelor performante a crescut cu 23% de la an la an, susținut de o creditare solidă pe segmentele de credite ipotecare și corporate; 
•    Volumul depozitelor a înregistrat o creștere de 24% față de anul 2018.

OTP Bank România anunță rezultate financiare pozitive pentru 2019, raportând un profit ajustat după impozitare de 92 milioane RON (6,31 miliarde HUF). Comparativ cu anul precedent, acesta s-a îmbunătățit cu 65%, potrivit raportului publicat la Budapesta, care prezintă rezultatele consolidate ajustate în conformitate cu standardele de raportare ale Grupului. Rezultatul nu conține taxa pe active bancare în valoare de 5,4 milioane RON (373 milioane HUF).

De asemenea, banca a raportat o creștere de 17% a profitului operațional de la an la an, în urma avansului cu 22% a veniturilor totale și a creșterii cu 25% a costurilor de exploatare. Acest lucru este în directă corelație cu strategia de dezvoltare a băncii, având în vedere costurile de personal mai mari, determinate de majorarea numărului de angajați cu 18%. 

Activitatea comercială s-a intensificat în mod semnificativ, în linie cu strategia de creștere organică a băncii. Astfel, volumul de credite ipotecare noi a crescut cu 74% de la an la an, în timp ce soldul creditelor de nevoi personale a avansat cu 15%.

Volumul creditelor performante, ajustat la cursul de schimb, a crescut cu 23% de la an la an, susținut de o cerere solidă pentru creditele ipotecare și pentru segmentul corporate. În 2019, activitatea de retail și segmentul corporate au înregistrat un avans similar, de 19%, de la an la an. Totalul activelor băncii a atins 13,8 miliarde lei în 2019. 

În ceea ce privește calitatea creditelor, volumul creditelor neperformante (DPD90+), ajustat la cursul de schimb valutar, a crescut cu 116 milioane lei (8 miliarde HUF), față de scăderea de 29 milioane lei (2 miliarde HUF) înregistrată în anul 2018. 

Costurile totale de risc s-au redus cu 4% de la an la an, în condițiile în care provizioanele privind creditele au scăzut cu 36%. Nivelul înregistrat de costurile cu alte provizioane a fost afectat negativ în 2019, în urma unei operațiuni din trimestrul trei: compania de Factoring din România, OTP Factoring SRL (care este prezentată ca parte  din activitatea operațională a OTP Bank România), a realizat majorări de capital pentru filialele sale cu capitaluri proprii negative. În consecință, pentru că aceste subsidiare nu făceau parte din aria de consolidare a Grupului, în rezultatele OTP Bank România a fost înregistrată o depreciere. În urma acestei operațiuni, în trimestrul patru al anului trecut, costurile cu alte riscuri au scăzut cu 22% comparativ cu trimestrul precedent. 

Apetitul românilor pentru economisire a crescut în 2019, astfel încât volumul depozitelor, ajustat la cursul de schimb, a crescut cu 24% de la an la an (+12% q-o-q), fiind susținut de rezultatele segmentelor de retail și corporate. Indicatorul credite/depozite nete a fost de 122% la finalul anului trecut (-3 pps y-o-y).

În trimestrul patru a fost înregistrată taxa pe activele bancare în valoare de 5,4 milioane lei (373 milioane HUF), care a fost inclusă la categoria ajustări în rezultatele financiare consolidate ale Grupului. Prin urmare, efectul acestei taxe nu apare în rezultatul băncii. 

În conformitate cu reglementările locale, activele băncii au atins nivelul de 13,3 miliarde lei, iar profitul după impozitare a fost de 75 milioane lei (70,5 milioane lei inclusiv taxa pe active). Rata de adecvare a capitalului băncii s-a redus la 19,7%, de la 20,5% în trimestrul anterior datorită creșterii activelor, însă mult peste nivelul minim de 15,7% (inclusiv amortizoarele de capital).

OTP Group a înregistrat în 2019 un profit ajustat după impozitare de  6,1 miliarde lei (419 miliarde HUF), cu o creștere de 29% de la an la an. Contribuția subsidiarelor la profitul OTP Core – Ungaria (2.785 milioane lei / 190.956 milioane HUF), DSK Bank din Bulgaria (990 milioane lei / 67.879 milioane HUF),  Croația (448 milioane lei / 30.719 milioane HUF), Ucraina (514 milioane lei / 35.223 milioane HUF) și Rusia (410 milioane lei / 28,127 milioane HUF).

Rezultatele complete ale OTP Bank România sunt prezentate în tabelul de mai jos:

Rezultate financiare 2019 OTP

•    Începând cu anul 2019, situațiile financiare ale OTP Leasing România sunt prezentate ca parte a OTP Bank România, iar performanța perioadei de bază - anul 2018, nu conține și contribuția OTP Leasing România, aceasta fiind prezentată în cadrul companiilor externe de leasing.
•    Profitul ajustat realizat de OTP Leasing România în 2019 este -5,5 milioane RON (-0,4 milioane HUF). Volumul de credite aflate în stadiul 1 și 2 la OTP Leasing România a înregistrat un nivel de 399 milioane RON (27,6 milioane HUF), iar  numărul de angajați a fost de 49 (pe baza FTE) la sfârșitul anului 2019.

Consultă raportul complet, publicat de către OTP Bank Plc.

Despre OTP Bank România

OTP Bank România, subsidiară a OTP Group, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare. Banca ocupă locul 9 după active în clasamentul jucătorilor bancari din România, din decembrie 2018. 

OTP Group aniversează anul acesta 70 de ani de activitate, în timp ce subsidiara din România marchează 15 ani de prezență de piața locală. Până astăzi, OTP Group a devenit un jucător dominant pe piața Europei Centrale și de Est și este considerat un grup bancar important chiar și la scară europeană. Comunitatea de aproximativ 36 de mii de angajați deservește zilnic peste 18,5 milioane de clienți din 12 țări.