Află noile soluții pentru clienții cu credite și programul sucursalelor în contextul COVID-19

OTP Bank vine în sprijinul tău cu o serie de întrebări și răspunsuri pentru cele mai frecvente teme conexe cu subiectul prevenției pandemiei de COVID-19.

Număr de contact pentru cereri amânare la rate credite

În cazul în care nu poți trimite cererea de amânare rate prin e-mail la adresa office@otpbank.ro, ne poți contacta la următoarele numere de telefon:

0800 88 22 88
apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România

+ 4021 308 57 10
apelabil și din străinătate

Îți recomandăm să folosești cu încredere mijloacele digitale pentru realizarea de operațiuni (să verifici soldul contului, să faci tranzacții și transferuri, să plătești rate sau facturi etc.). Dacă alegi totuși să vii în sucursale, ține cont de următoarele:

•    Se permite accesul concomitent în sucursală al unui număr de maximum 3 clienți;
•    Păstrează distanța față de următorul client;
•    Nu aglomera unitatea și intră doar dacă există un consultant liber;
•    Folosește dispenserele cu dezinfectat instalate în unitate.
 

Pentru o parte dintre sucursalele și agențiile OTP Bank programul a fost modificat. Te rugăm să consulți harta sucursalelor și ATM-urilor din apropierea ta, să folosești aplicația mobilă SmartBank, secțiunea ‘Unități și bancomate’ sau poti descărca lista cu unitățile care au program redus.

Programul serviciului de relații cu clienții funcționează normal în această perioadă, de luni până vineri, orele 08:30 – 21:00, și poate fi apelat la următoarele numere de telefon:
-    Telverde: 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România)
-    + 4021 308 57 10 (apelabil și din străinătate)
Pentru blocarea cardului bancar, serviciul este disponibil 24/7, la numărul de telefon +4021 308 57 11 (apelabil și din străinătate).
De asemenea, ne poți contacta la adresa de e-mail office@otpbank.ro.

În cazul în care ești client persoană juridică, poți contacta Managerul de cont dedicat, pregătit să te ajute.
 

În OTPdirekt, serviciul de internet banking al OTP Bank România, poți efectua următoarele operațiuni:

-    Transferuri în lei și valută cu comisioane mai mici față de transferurile efectuate la ghișeu;
-    Ordonare schimb valutar; 
-    Magnetul de Bani –  funcționalitatea care îți permite să transferi bani, instantaneu și fără comisioane, de la oricare altă bancă din România în contul OTP Bank, utilizând un card de debit. Magnetul de Bani poate fi folosit numai de clienții persoane fizice;
-    Modificare limite/blocare/vizualizare tranzacții în decontare aferente; 
-    Activare/modificare Alerte SMS/Notificări PUSH;
-    Constituire depozite la termen cu bonus de dobândă;
-    Subscriere și răscumpărări unități de fonduri românești (OTP Asset Management);
-    Obținere/vizualizare informații despre situația creditelor și cardurilor, inclusiv generare scadențar;
-    Plăți programate;
-    Plăți utilități;
-    Extrase de cont;
-    Generare dovezi de plată;
-    Chat – poți intra în contact cu agenții băncii din Contact Center.
 

Poți achita rata aferentă cardului de credit fără să vii la bancă prin următoarele metode:
-    Prin intermediul  “Magnetului de Bani” din OTPdirekt sau SmartBank, care îți permite să transferi bani, instantaneu și fără comisioane, de la oricare altă bancă din România în contul OTP Bank, utilizând un card de debit;
-    Prin transfer interbancar de la orice altă bancă printr-un serviciu online.
 

Este suficient să alimentezi contul curent deschis la bancă, în aceeași monedă în care a fost acordat creditul. Acest cont se poate alimenta, fără să vii la bancă, prin următoarele metode:
-    Prin intermediul  “Magnetului de Bani” din OTPdirekt sau Smart Bank, care îți permite să transferi bani, instantaneu și fără comisioane, de la oricare altă bancă din România în contul OTP Bank, utilizând un card de debit (dacă ești client persoană fizică);
-    Prin transfer interbancar de la orice altă bancă printr-un serviciu online;
-    În situația în care ai disponibil într-un alt cont sau într-o altă valută, banca este mandatată să efectueze automat fie transfer fie schimb valutar, începând cu data scadenței; în cazul schimburilor valutare se va folosi cursul de schimb valutar practicat de Bancă la data efectuării.
 

Poți transmite pe adresa de e-mail politeotp@otpbank.ro polița de asigurare facultativă, precum și polița de asigurare obligatorie  (PAD), aduse în garanția creditului tău, împreună cu dovada achitării acestora.

După semnarea contractului de OTPdirekt, accesul se efectuează astfel:
-    Aplicația de mobil SmartBank poate fi accesată direct din aplicația disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea website-ului www.otpbank.ro; 
-    Serviciul Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina dedicată www.otpdirekt.ro sau accesând website-ul băncii www.otpbank.ro.
Mai multe informații găsesti pe website-ul băncii la adresele:
Pentru persoane fizice:
-    www.otpbank.ro/ro/persoane-fizice/otpdirekt 
-    www.otpbank.ro/ro/persoane-fizice/otpdirekt/smartbank 
      Pentru persoane juridice
-    https://www.otpbank.ro/ro/corporatii/conturi-operatiuni/internet-banking
-    https://www.otpbank.ro/ro/imm/conturi-operatiuni/internet-banking
 

Pentru a te ajuta cu utilizarea serviciului OTPdirekt, am pregătit o serie de tutoriale video pe care le găsești pe website-ul băncii, la adresa www.otpbank.ro/ro/persoane-fizice/otpdirekt/tutoriale.
De asemenea, pentru orice ajutor sau informații, contactează-ne telefonic la numărul 0800 88 22 88 (apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România) sau la numărul +4021 308 57 10 (apelabil și din străinătate), în timpul zilelelor lucrătoare, în intervalul 08:30 – 21:00. 
 

Dacă deții un card Mastercard emis de banca noastră și un terminal mobil Apple: iPhone, iPad sau Apple Watch, poți utiliza serviciul Apple Pay prin intermediul aplicației “Wallet” pentru efectuarea de plăți mobile la comercianți și plăți E-Commerce (pe Internet). 

Dacă deții un card Mastercard emis de banca noastră și un terminal mobil cu sistem de operare Android, poți utiliza serviciul OTPay pentru efectuarea de plăți mobile la comercianți. Aplicația poate fi descărcată din Play Store.

Detalii complete privind serviciul Apple Pay puteți găsi aici si pentru serviciul OTPay, aici.  

Fondurile de obligațiuni reprezintă în continuare o soluție viabilă pentru cei care doresc să economisească eficient. Într-o coordonare fără precedent, măsurile de relaxare monetară sunt preluate de Băncile Centrale din toată lumea și ne așteptăm ca, în curând, asemenea măsuri să vină și din partea BNR, urmând să își facă efectul în perioada următoare. Astfel, OTP Obligațiuni, OTP Euro Bond sau OTP Dollar Bond oferă în continuare randamente superioare produselor clasice de economisire pe termen mediu și lung.

Da, dacă ești client persoană fizică și deții credite de nevoi personale, cu sau fară ipotecă sau credite ipotecare, inclusiv Prima Casă, acordate înainte de 20.03.2020, îți oferim posibilitatea plății ratelor la scadență sau oricând ulterior până la data de 29.05.2020, fără a fi trecut la restanță și fără penalități de întârziere

Plata tuturor ratelor acumulate și neachitate integral în perioada 24.03-29.05.2020 se va face începând cu prima scadență ulterioară datei de 29.05.2020.

Dacă te afli în imposibilitatea achitării integrale a ratelor acumulate în această perioadă, te rugăm să te adresezi din timp băncii pentru a găsi împreună cea mai bună soluție pentru tine, fără niciun fel de costuri suplimentare. În caz contrar, punerea în întârziere se va face începând cu prima scadență lunară ulterioară datei de 29.05.2020 pentru toate sumele acumulate și neachitate până în acel moment.

Nu. Dacă nu vrei să beneficiezi de amânarea plății ratelor, singurul lucru pe care trebuie să-l faci este să asiguri în continuare în cont disponibiliitățile necesare achitării integrale a ratelor scadente în această perioadă.

Dacă dorești să plătești în perioada următoare ratele scadente aferente creditului, trebuie doar să te asiguri că suma va fi disponibilă în cont la data scadentă, fiind debitată automat. Te încurajăm astfel sa folosești în această perioadă operațiuni de la distanță, ca de exemplu: încasarea salariului în contul OTP Bank, depunerea ratelor la ATM-urile OTP de tip cash-in, transfer bancar dintr-un cont deschis la o altă bancă, opțiunea „Magnetul de bani” disponibilă prin serviciul OTPdirekt etc.

Da, există măsuri pregătite pentru situațiile speciale în care, din motive obiective, nu se pot prelungi facilitățile revolving conform prevederilor contractuale, unul dintre motive fiind imposibilitatea deplasării reprezentanților clienților la bancă pentru semnarea documentației contractuale. 
Fiindcă suntem conștienți că anumite segmente de activitate sunt puternic afectate, dar și pentru că suntem pregătiți să oferim soluțiile necesare pentru a depăși această perioadă, oferim persoanelor juridice măsuri personalizate, în funcție de nevoile fiecărui client.

Până la publicarea normelor de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordate de instituții de credit și instituții financiare nebancare anumitor categorii de debitori, rămân în vigoare soluțiile de amânare a ratelor anunțate de OTP Bank. De îndată ce procedurile sunt definitivate, vom actualiza informațiile inclusiv în această secțiune de website.