Stimați clienți,
Vă informăm că începând cu data de 06 septembrie 2024 în conformitate cu prevederile Condițiilor Generale de afaceri, Art. 4, punctul 4.2, oferta dedicată clienților persoane juridice și categorii asimilate care dețin un cont curent, deschis inițial pentru plata defalcată a TVA, activ la OTP Bank Romania SA, a fost anulată și, pe cale de consecință, de la aceeași dată, aceste conturi sunt asimilate conturilor bancare curente fără nicio deosebire.
Motivul are la bază prevederile Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 78/18.12.2019 privind modificarea unor acte normative şi stabilirea unor măsuri în domeniul agriculturii, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, care a abrogat Ordonanța Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 275/2017, astfel aceste conturi nu mai au destinația pentru care au fost deschise inițial.
Pentru detalii suplimentare vă rugăm să contactați managerul dumneavoastră de cont.
Echipa OTP BANK ROMANIA S.A.
Deschideți un cont curent și veți beneficia de avantaje numeroase. De-a lungul timpului, OTP Bank a câștigat încrederea colaboratorilor săi prin oferirea soluțiilor potrivite oricărui context. Odată cu accesarea unui cont curent, veți beneficia de ordine de plată intrabancare gratuite în lei prin OTPdirekt, încasări intrabancare și interbancare gratuite.
Pentru a economisi timp pentru lucrurile care contează, OTP Bank primește instrumente de debit precum cecuri, bilete la ordin, cambii și le retrimite spre încasare. Astfel, vă punem la dispoziție și posibilitatea de a efectua plăți prin numerar sau virament rapid și ușor, la oricare unitate teritorială sau online prin Internet Banking.
Acces rapid și ușor la disponibilități, oriunde v-ați afla
Operațiunile se pot realiza în mai multe valute
Acces la o serie de produse și servicii pentru o companie de succes
Care sunt avantajele unui cont curent pentru corporații?
Acces rapid și ușor la disponibilități, oriunde v-ați afla;
Operațiunile se pot realiza în mai multe valute;
Acces la o serie de produse și servicii pentru o companie de succes;
Încasarea sumelor, în lei sau valută, în aceeași zi, dacă plătitorii au cont deschis la OTP Bank;
Dacă plătitorul are cont deschis la oricare altă bancă, încasarea în lei se face în aceeași zi dacă plata se efectuează prin SEP (Sistemul Electronic de Plăți) sau în aceeași zi în care a fost primit mesajul SWIFT MT103, pentru încasările în valută, cu respectarea orei limită de procesare;
Prin ordinele de plată se pot transfera fonduri atât în țară, cât și în străinătate;
- Comisioane zero pentru plățile realizate prin aplicația OTPdirekt online între clienții OTP Bank sau între conturile proprii;
Plățile se pot efectua pe bază de instrumente de debit (cecuri, bilete la ordin, cambii);
Plățile pot fi programate prin aplicația OTPdirekt – Internet Banking.
Important de știut
Din data de 02.05.2019, depunerea ordinelor de plată în lei și/sau în valută la ghișeele băncii de către un delegat al unei entități juridice se va efectua doar în baza unui borderou. Acesta trebuie semnat de o persoană cu drept de semnătură în OTP Bank. Descărcați draftul de borderou de aici.
Cum se obține contul curent?
Vizitează-ne
Vă așteptăm în sucursala OTP Bank
și vom alege varianta potrivită.
Contactează-ne telefonic
Solicită informații apelând serviciul HelpDesk
la numărul de telefon (+4) 021 308 57 10.
Produse similare recomandate
Mai multe informații?
Plăți către Ucraina
Stimate client, vă informăm că, din cauza numărului în creștere de bănci în lichidare din Ucraina, orice plată efectuată către această țară poate înregistra întârzieri de procesare.
Listă țări neeligibile pentru tranzacții
Nu se vor iniția relații de afaceri, inclusiv deschiderea contului curent, precum și acceptarea și/ sau derularea oricăror fonduri/ efectuarea de tranzacții pentru persoanele fizice/persoanele juridice cu rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord, precum și a celor ai căror reprezentanți împuterniciți au rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord. Mulțumim pentru înțelegere.
Politica anti-fraudă
În conformitate cu politica băncii privind cunoaşterea clientelei, prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, OTP Bank România S.A. acordă o atenţie deosebită transferurilor de fonduri în valută către/dinspre teritorii off-shore, precum şi operaţiunilor de încasări şi plăţi externe ale clienţilor care au rezidenţa/cetăţenia/sediu social sau acţionari/beneficiari reali în teritorii off-shore, solicitând clienţilor documente comerciale justificative aferente tranzacţiilor efectuate/ce urmează a fi efectuate de fiecare dată când consideră necesar. Scopul principal îl reprezintă încadrarea operaţiunilor de acest tip în prevederile legale în vigoare şi analiza concordanţei cu obiectul de activitate/activitatea comercială curentă a clienţilor.
Politica de garantare a depozitelor
OTP Bank România S.A. este participantă la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare din România, iar deponenții săi beneficiază de garantarea, prin plata de compensații, a depozitelor eligibile constituite, în limita plafonului de acoperire stabilit periodic prin lege, care în prezent este în valoare de 100.000 EUR, echivalent în lei, pentru fiecare titular de cont. Acest nivel al plafonului de acoperire a fost stabilit prin Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor și Fondul de garantare a depozitelor bancare, publicată în Monitorul Oficial nr. 918 din 11 decembrie 2015. Potrivit legii, noțiunea de „depozit” înseamnă orice sold creditor, inclusiv dobânda datorată, rezultat din fonduri aflate într-un cont sau din situații tranzitorii derivând din operațiuni bancare curente și pe care instituția de credit trebuie să îl ramburseze, potrivit condițiilor legale și contractuale aplicabile, inclusiv depozitele la termen și conturile de economii și care nu se regăsesc într-una din situațiile expres menționate în cuprinsul legii ca neintrând în categoria acestor depozite (art.3 alin. (5) din legea menționată detaliază soldurile creditoare care nu intră în categoria depozitelor definite anterior). Noțiunea de „plafon de acoperire” reprezintă nivelul maxim al garantării per deponent garantat și per instituție de credit, aplicabil potrivit art. 61 alin. (3). Mai multe informații pentru deponenți pot fi obținute prin accesarea secțiunii „Informații pentru deponenți”, ce cuprinde inclusiv Lista depozitelor excluse de la garantare. Mai multe detalii pot fi consultate și pe website-ul: www.fgdb.ro.
Informații privind derularea tranzacțiilor
În cazul în care tranzacția dumneavoastră conține în câmpurile “Țară Bancă” sau “Tară Beneficiar” una din tările menționate în Lista țărilor pentru care banca solicită documente justificative în vederea procesării plăților pentru procesare, vă rugăm să prezentați băncii documente justificative, prin încărcarea acestora în mesageria aplicației OTPdirekt sau transmiterea acestora la adresa de e-mail documentejustificative@otpbank.ro. În caz contrar, banca nu va putea procesa operațiunea. Nu se vor iniția relații de afaceri, inclusiv deschiderea contului curent, precum și acceptarea și/ sau derularea oricăror fonduri/ efectuarea de tranzacții pentru persoanele fizice/persoanele juridice cu rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord, precum și a celor ai căror reprezentanți împuterniciți au rezidența/ cetățenia în Coreea de Nord. În conformitate cu politica internă a Băncii, OTP Bank România S.A.:
- nu efectuează operațiuni în USD cu următoarele țări: Iran, Belarus, Cuba, Myanmar, Syria, Sudan și Zimbabwe;
- nu efectuează operațiuni directe în relația cu urmatoarele enititati bancare: Belarusbank Belarus, Belinvestbank (Banca belarusă pentru Dezvoltare și Reconstrucție), Belagroprombank Belarus, SberBank Rusia, VTB Rusia, Gazprombank Rusia, Vnesheconombank (VEB) Rusia, Rosselkhozbank Rusia;
- nu efectuează operațiuni cu bănci din Transnistria, care nu sunt supravegheate de Banca Naționala a Moldovei.