OTPdirekt

  • Cum pot să accesez serviciul OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking si SmartBank?

    După semnarea unui contract OTPdirekt în prealabil în sucursală, accesul se efectuează astfel pentru:

    - OTPdirekt - Contact Center poate fi accesat telefonic la numerele de telefon 0800 88 22 88, + 4021 308 57 10 sau la *OTPBANK (*6872265) (apelabil la tarif normal în reţelele de telefonie mobilă Orange şi Vodafone), alegând tasta 3, imediat după alegerea limbii de conversaţie. Identificarea se va efectua în doi paşi: în cadrul primului pas, este necesar să introduceţi ultimele 10 cifre ale cardului bancar şi codul de acces format din 3 cifre, iar la cel de-al doilea pas cele 8 cifre generate de către tokenul fizic sau cele 8 cifre primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual.
    - OTPdirekt - Internet Banking poate fi accesat pe internet la pagina www.otpbank.ro, alegând una dintre cele doua metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card” presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, puteţi introduce cele 8 cifre generate de către tokenul fizic sau sau cele 8 cifre primite prin SMS, în cazul identificării cu token virtual pentru a putea accesa toate conturile dumneavoastră şi a putea efectua tranzacţii.
    - OTPdirekt - SmartBank poate fi accesat direct din aplicaţia disponibilă pentru Android/iOS sau prin accesarea site-ului mobil m.otpbank.ro, alegând una dintre cele doua metode de identificare “cu card” sau “fără card”. Metoda de identificare “cu card” presupune introducerea ultimelor 10 cifre ale cardului bancar şi a codului de acces format din 3 cifre. Metoda de identificare “fără card”, presupune introducerea codului de client, a utilizatorului şi a codului de acces format din 3 cifre. După introducerea datelor din primul pas de identificare, puteți introduce cele 8 cifre generate de către tokenul fizic sau cele 8 cifre primite prin SMS, în cazul identificarii cu token virtual, pentru a putea accesa toate conturile dumneavoastră şi a putea efectua tranzacții.

  • Cine poate beneficia de serviciul OTPdirekt?

    Serviciul OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking, SmartBank şi Alerte SMS este disponibil oricărui client, persoană fizică, persoană juridică sau persoană fizică autorizată care are deschis un cont curent la OTP Bank şi care a încheiat un contract OTPdirekt.

  • Pot să schimb codul de acces?

    Codul de acces poate fi modificat de câte ori consideraţi necesar şi mai ales dacă dumneavoastră consideraţi că actualul cod nu vă mai oferă nivelul de securitate necesar. La prima utilizare este obligatorie modificarea codului de acces faţă de valoarea sa implicită, astfel încat să fie cunoscut doar de dumneavoastră. De asemenea, pentru a utiliza OTPdirekt - Internet Banking în condiţii de siguranţă maximă, aplicaţia vă va solicita să schimbaţi codul de acces o dată la 6 luni.

  • Pot face plăţi/transferuri atât în lei cat şi în valuta?

    Da, prin OTPdirekt – Internet Banking şi Contact Center aveţi acces la efectuarea de plăţi şi transferuri atât în lei cât şi în valută între conturile proprii, cât şi către alţi clienţi OTP Bank sau clienţi ai altor bănci (din ţară şi din străinătate). De asemenea, OTPdirekt – SmartBank îţi oferă posibilitatea de a efectua plăţi şi transferuri în lei intrabancare şi interbancare, precum şi în valută intrabancare.

  • Este securizat accesul la acest serviciu? Ce standarde de securitate sunt utilizate?

    Da, serviciul OTPdirekt este securizat. Certificatul de securitate este furnizat de către VeriSign (http://www.verisign.com), lider mondial în domeniul securităţii în internet. De asemenea, comunicaţia intre staţia dumneavoastră de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biți.

  • Pot să plătesc facturile la furnizori prin OTPdirekt?

    Plata facturilor către furnizorii de utilităţi este posibilă, iar meniul care va fi accesat din Internet Banking este Plăţi – Utilităţi (din layout-ul clasic) sau Operaţiuni – Plăţi domestice (din noul layout). De asemenea, acestea pot fi accesate şi prin intermendiul SmartBank folosind meniul “Plăţi” sau apelând Contact Center.

  • Pot să folosesc OTPdirekt – Contact Center, Internet Banking sau SmartBank din străinătate?

    Acest serviciu este disponibil de oriunde, atât din ţară cât şi din străinătate, prin pagina de internet www.otpbank.ro, prin aplicaţiile native disponibile pentru Android/iOS, prin site-ul mobil m.otpbank.ro, precum şi prin numărul de telefon apelabil internaţional +4021/ 308.57.10.

  • Cum pot face o tranzacţie dacă nu am acces la internet?

    Dacă accesul dumneavoastră la internet este temporar indisponibil, puteţi efectua aceeaşi gama de tranzacţii pe baza aceluiaşi abonament şi prin acelaşi proces de identificare pe care îl realizaţi pe pagina de internet, prin canalul nostru Contact Center (numai în cazul clienţilor ce deţin OTPdirekt, tipul A şi card bancar), apelul dumneavoastră fiind preluat de un operator specializat care va efectua operaţiunile cu acordul dumneavoastră. Numerele de telefon disponibile pentru accesarea Contact Center sunt:

    • 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Telekom Romania)
    • *OTPBANK (*6872265) (apelabil la tarif normal din reţelele mobile Orange şi Vodafone)
    • 021/308.57.10 (disponibil din orice reţea fixă sau mobilă, din ţară sau străinatate, la tarife normale

  • Cum pot deveni utilizator OTPdirekt?

    Pentru a deveni abonat al serviciului OTPdirekt, este necesar:

    • să fiţi client OTP Bank
    • să semnaţi un contract OTPdirekt.

    Formularul este disponibil în toate sucursalele OTP Bank din ţară.

  • Exista limite de tranzacţionare pentru OTPdirekt?

    În funcţie de tipul contractului OTPdirekt ales pot exista limite de tranzacţionare de 40 000 RON sau 10 000 EUR pe tranzacţie sau pot să nu existe limite la tranzacţionare.
    Există posibilitatea de setare a limitelor de tranzacţionare pe diverse tipuri de tranzacţii dorite de dumneavoastră.

  • Ce fac dacă mi s-a blocat codul de acces la serviciul OTPdirekt?

    Dacă aţi blocat accesul prin introducerea greşită a codului de acces format din 3 cifre este necesar să ne contactaţi la numărul 0800 88 22 88 (luni-vineri 8:30 – 17:30), la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate) sau *OTPBANK (din reţelele Orange şi Vodafone)

  • Ce este codul de acces?

    Codul de Acces este un cod de 3 cifre.
    La prima utilizare, Codul de Acess este format din ultimele 3 cifre aflate înaintea literelor care semnifică valuta contului din codul IBAN (ex: IBAN: RO42OTPV110000047725RO01, automat Codul de Acces va fi 725). De asemenea, acest cod coincide cu ultimele 3 cifre ale codului de client, înscris pe contract.
    La prima identificare, sistemul vă obliga să schimbaţi Codul de Acces folosind robotul telefonic, pagina de Internet sau aplicaţia SmartBank. De asemenea, noul cod de acces trebuie să fie format tot din 3 cifre.

    Pentru a utiliza serviciul OTPdirekt-Internet Banking în condiţii de siguranţă maximă aplicaţia vă va solicita să schimbaţi codul de acces o dată la 6 luni.

  • Care sunt cerințele tehnice pentru a utiliza OTPdirekt?

    O condiţie necesară rulării aplicaţiei de Internet Banking este activarea în navigator a opţiunii JavaScript. Pentru a verifica/activa această opţiune procedaţi în funcţie de navigatorul utilizat:

    • Internet Explorer-Tools/Internet options/Security (tab)/ Custom level/ Scripting – Active/scripting : Enable
    • Mozilla şi Netscape -Edit/Preferences/Advanced/Scripts&Plug-ins/Enable JavaScript for Navigator
    • Opera - Tools / Preferences / Multimedia / Enable JavaScript

    Comunicaţia între staţia dumneavoastră de lucru şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biţi.

    Navigatoarele pe care este certificată aplicaţia de Internet Banking sunt:

    • Internet Explorer 6.0
    • Mozilla 1.7
    • Netscape 7.0
    • Opera 7.0

    De asemenea, puteţi folosi şi versiuni mai noi ale navigatoarelor menţionate mai sus.

    Rezoluţia optimă a ecranului este de cel puţin 1024 x 768 pixeli, cu o adâncime de culoare de minim 16 biţi.

  • Pot să efectuez tranzacţii prin OTPdirekt chiar şi în week-end?

    Puteţi utiliza serviciul OTPdirekt pentru efectuarea de tranzacţii prin Internet Banking sau SmartBank chiar şi în week-end, procesarea acestora având loc în prima zi lucratoare bancară. Pentru mai multe detalii vă rugăm să verificați „Programul de acceptare și termene maxime de executare” aferente Internet Banking, accesând meniul „Term of use” din pagina în care v-ați identificat.

  • Cum se utilizează OTPdirekt?

    Dacă doriţi să utilizaţi acest serviciu puteţi consulta manualul aici sau ne puteţi contacta telefonic la numărul 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Telekom Romania), la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate) sau *OTPBANK (*6872265) (din reţelele Orange şi Vodafone). De asemenea, pe site-ul bancii, www.otpbank.ro, puteti viziona tutorialele Demo disponibile pentru noua interfaţă.

  • Cum pot afla soldul contului meu?

    Dacă aveţi un card de debit ataşat contului respectiv, soldul poate fi aflat în mod gratuit fie pe pagina de internet www.otpbank.ro, fie telefonic la 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Telekom Romania), la numărul +4021 308 57 10 (apelabil şi din străinatate) sau *OTPBANK (*6872265) (din reţelele Orange şi Vodafone), fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi un cod de acces de 3 cifre.

  • Cum pot obţine documentele justificative ale plăţilor efectuate prin OTPdirekt?

    Dacă doriţi obţinerea documentului justificativ în urma efectuării de operaţiuni prin canalele OTPdirekt puteţi verifica efectuarea respectivelor tranzacţii în extrasul de cont disponibil în OTPdirekt – Internet Banking. În cazul în care doriţi dovada unui ordin de plată în lei efectuat prin Contact Center sau Internet Banking, aceasta poate fi obţinută la ghişeul unei unităţi OTP Bank. Pentru plăţile în valută există obligativitatea aducerii de către dumneavoastră, în calitate de client, a Dispoziţiei de Plată Externă/ Cererii de plată în termen de 10 zile, în dublu exemplar, fiindu-vă înapoiat unul dintre aceste exemplare cu semnatura angajatului bancar şi ştampila băncii. De asemenea, pentru plăţile valutare efectuate către o altă bancă, în layout-ul clasic vă punem la dispoziţie mesajul SWIFT pentru confirmare.

  • Trebuie să instalez un software pentru a avea acces la conturile mele?

    Pentru utilizarea acestuia nu este necesară instalarea unui program pe calculatorul dumneavoastră. Este suficient să intraţi pe pagina de internet a OTP Bank, www.otpbank.ro, şi veţi urma paşii de identificare de la orice calculator. Dispozitivul token fizic se utilizează prin apăsarea butonului de pe faţa acestuia, fiind automat generat codul unic aferent; în cazul token-ului virtual, codul unic se transmite către dumneavoastră printr-un SMS primit pe numărul de telefon mobil precizat de dumneavoastră la semnarea contractului OTPdirekt.

  • Ce conturi pot fi accesate prin OTPdirekt?

    Prin intermediul acestui serviciu veţi avea acces la trei canale de utilizare: Contact Center, Internet Banking şi SmartBank. Prin Contact Center şi Internet Banking veţi avea acces la toate conturile dumneavoastră curente în lei şi în valută, conturile de economii, depozitele, conturile aferente pentru carduri de credit, informaţii privind creditele în derulare la OTP Bank. Prin SmartBank puteţi accesa conturile curente deschise în lei sau în valută, depozitele sau informaţii privind soldul conturilor de economii.

  • Cum îmi pot da seama ca plata mea a fost efectuată?

    Pentru a verifica dacă plata dumneavoastră a fost efectuată, în ecranul principal aferent layout-ului clasic, în meniul Plăţi vă vor fi afişate tranzacţiile efectuate, iar la starea plăţii va apărea mesajul PROK, echivalent cu mesajul “Procesat cu succes”. Acest lucru reprezintă confirmarea efectuării plăţii dumneavoastră.
    În layout-ul nou, în meniul Conturi – Istoric sau în ecranul principal, dacă plata respectivă reprezintă una dintre ultimele 10 tranzacţii efectuate prin OTPdirekt – Internet Banking, plata nu conţine în cadrul câmpului “Detalii operaţie” sintagma “PRER” sau “PNDG”.